יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, הציג בפני יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, תוכנית שלום עם ישראל שמשאירה את מרבית ההתנחלויות של ישראל וקובעת כי בירת המדינה הפלסטינית תהיה באבו דיס, והזהיר את אבו מאזן כי אם הוא יסרב, יהיה עליו להתפטר - כך דיווח הבוקר (שני) הניו יורק טיימס. בוושינגטון ובריאד הכחישו את הפרסום. 

לפי הדיווח, אשר מתבסס על גורמים בכירים פלסטיניים, ערביים ואירופיים ששמעו את גרסתו של עבאס לשיחה שהתקיימה בחודש שעבר, אבו מאזן הגיע לריאד כדי לשוחח עם יורש העצר על התוכנית המתגבשת של ממשל טראמפ, ובמקום זאת שמע "תוכנית שנטתה לעבר הישראלים יותר מכל תוכנית אחרת שאימץ הממשל האמריקאי, תוכנית שאף מנהיג פלסטיני לא יוכל לקבל לעולם". 

אבו מאזן עם קושנר. צילום: רויטרס
אבו מאזן עם קושנר. צילום: רויטרס
מהפרטים עולה כי הפלסטינים יקבלו מדינה משלהם, שתהיה מורכבת מחלקים בלתי רציפים בגדה המערבית, כאשר עיר הבירה תהיה בעיירה אבו דיס ולא במזרח ירושלים. בנוסף, מרבית ההתנחלויות הישראליות יישארו על כנן והפלסטינים לא יוכלו לממש את זכות השיבה. 

הסעודים מכחישים: "מזרח ירושלים תהיה הבירה" 

לפי גורמים פלסטיניים בפת"ח ובחמאס, הנסיך הסעודי אף דרש כי אם עבאס לא יקבל את התוכנית, הוא יתפטר כדי לפנות את מקומו למנהיג פלסטיני שיסכים למתווה. בניסיון לרכך את המכה, הציע בן סלמאן כי יועברו סיוע פיננסי מוגדל לפלסטינים וגם העלה אפשרות של תשלומים ישירים לאבו מאזן, אולם היו"ר הפלסטיני סירב לכך. 
מנהיג חמאס בגדה המערבית, חסן יוסף, הבהיר בתגובה כי "אם המנהיגות הפלסטינית תקבל אחד מהסעיפים, העם הפלסטיני לא יאפשר להם להישאר. כל עוד אבו מאזן שותק לגבי זה, אנחנו חוששים שמשהו כזה יקרה", אמר יוסף, שציין כי אבו מאזן חייב "לומר לעם הפלסטינים שהציעו לנו מספר הצעות וסירבנו להן". 
שגריר סעודיה בוושינגטון, הנסיך חאלד בן סלמאן, דחה את הפרסום והדגיש כי "הממלכה נותרה מחויבת לפתרון שמבוסס על יוזמת השלום של 2002, כולל מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית שמבוססת על גבולות 1967. לטעון אחרת זו טעות". דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, גם אמר כי הפרטים הם "פייק ניוז" וכי ההנהגה הפלסטינית עדיין ממתינה להצעה האמריקאית. 
גם בבית הלבן טענו כי הדיווח אינו נכון וכי הם עדיין עובדים על תוכנית השלום של הממשל. "יש כל הזמן ספקולציות וניחושים לגבי מה שאנחנו עובדים עליו, והדיווח הזה הוא אותו דבר", אמר דובר הבית הלבן, ג'ושוע ראפל. "זה לא משקף את המצב הנוכחי של התוכנית שאנחנו עובדים עליה או את השיחות שהיו לנו עם שחקנים באזור".