בכיר בממשל טורקיה הזהיר היום (שני) מ"אסון גדול" אם ארה"ב תכיר בירושלים כבירת ישראל, למרות רצף האזהרות מהעולם הערבי בנושא, כדבריו.  "אם מעמדה של ישראל ישתנה, והצעד ייעשה זה יהיה קטסטרופה", אמר סגן ראש הממשלה הטורקי במסיבת עיתונאים. לדבריו, "זה יהרוס לגמרי את תהליך השלום, ויוביל לעימותים חדשים, לסכסוכים חדשים ולתסיסה חדשה". 



כזכור, סוגיית העברת השגרירות האמריקאית לירושלים נמצאת בראש סדר העדיפויות של נשיא ארה"ב טראמפ, וזאת בשל התקרבות מועד תפוגת הצו הנשיאותי עליו הוא חתם ביוני, אשר דוחה את המעבר בחצי שנה, וזאת למרות החוק שעבר עוד ב-1995 וקורא להעברת השגרירות, אך מאפשר לנשיא לדחות זאת לחצי שנה בחתימה. 

"יוביל לתסיסה". טראמפ. צילום: AFP
"יוביל לתסיסה". טראמפ. צילום: AFP
מאז חוקק החוק בארה"ב, כל נשיא דחה את העברת השגרירות, וגם טראמפ עצמו עשה זאת בחודש יוני האחרון, אך טראמפ, שהבטיח במהלך הבחירות בשנת 2016 להעביר את השגרירות לירושלים, נראה כמי שמנסה להגיע לפשרה בין דרישת תומכיו לבין המלצות הדרג המדיני, ולכן שוקל להכריז שהוא מכיר בירושלים כבירה הישראלית אך לא להעביר את השגרירות או אף להעבירה. אל ההחלטה יצטרך הנשיא להגיע עד ליום רביעי הקרוב, המועד בו יפוג הצו, שכן אם לא יחתום עליו עד אז, יחל תהליך העברת השגרירות.