לפני כשלושה שבועות ערק חייל מקוריאה הצפונית לשכנה מדרום בפעולה נועזת ויוצאת דופן שאף תועדה על ידי המצלמות הרבות הפרוסות לאורך הגבול. כעת מתפרסם היום (שלישי) סרטון המתעד את המאמצים של הרופאים הדרום קוריאנים להציל את חיי החייל שנורה על ידי חבריו. בתיעוד ניתן לראות את הרופאים מוציאים תולעים מבטנו של החייל הפצוע, עדות למצב הבריאותי הרעוע של נתיני המדינה הדיקטטורית, שלא פוסח על חיילי הצבא המקומי.



החייל נפצע בעקבות ירי שבוצע לעברו מחיילים אחרים בצבא ממנו ערק. למזלו הגדול, הוא לא נהרג, ונמצא כ-50 מטרים מעבר לגבול, לשם לא יכלו אנשי הצבא לירות. החייל נמצא בצד הדרומי של הגבול, אשר גובל סמוך לכפר פנמונג'ום, היישוב האחרון בדרך לאחד הגבולות השקטים, אך הנפיצים ביותר בעולם. בדרך כלל, כאשר דברים כאלה קורים, משפחתו של החייל היא זאת שנענשת, הן בעבודות פרך ולעיתים קרובות אף במוות.

תיעוד עריקת החייל הצפון קוריאני. קרדיט: רויטרס


אלפי אנשים מנסים לעשות את המעבר הזה ולערוק מקוריאה הצפונית, אך רק 1000 איש מתוכם מצליחים מדי שנה לבצע את המהלך. רובם הגדול עושה זאת במעבר מסין, אך נדיר מאוד שמישהו מצליח לעשות את המעבר הזה דרך מעבר הגבול של שתי המדינות, אשר נמצאות בסכסוך צבאי מאז 1950-1953, אז התעמתו בפעם האחרונה, אך בכל פעם סופגת קוריאה הדרומית איומים רבים מהצפונית. בין הצדדים מתקיימת הפסקת אש, אך לא הסכם שלום. אגב, אירוע דומה התרחש בחודש יוני האחרון.