שני פרופסורים באוניברסיטה בטייוואן והסטודנטים שלהם צפויים להיכנס לספר השיאים של גינס לאחר שתיעדו אירוע טבע נדיר – קשת בענן שנמשכה קרוב לתשע שעות, כשלוש שעות יותר מהשיא העולמי הקודם. צ'ו קון־הסואן מהמחלקה למדעי האטמוספרה באוניברסיטת לתרבות סינית בטייפה סיפר


ל־BBC כי ביום רביעי שעבר הוא ועמיתו ליו צ'ינג־הואנג והסטודנטים זיהו את הקשת בהרים ליד העיר והחלו לתעד אותה מכל כיוון עם תמונות וסרטונים.



לפי התצפיות והתיעוד, הקשת נמשכת לא פחות משמונה שעות ו־58 דקות – בין 6:57 בבוקר ל־15:55 אחר הצהריים. השיא הקודם נקבע ביורקשייר שבאנגליה עם קשת שנמשכה שש שעות ב־14 במרץ 1994. כעת מתכוון צ'ו לנצל את כל הצילומים כדי לבקש הכרה של ספר השיאים של גינס.



"זה היה מדהים, כמו מתנה משמיים, זה היה כל כך נדיר", אמר צ'ו. "אחרי ארבע שעות, גייסנו את כל הסטודנטים שלנו והתחלנו לעדכן את כולם כדי שיצלמו וישלחו לנו תמונות. אחרי ששברנו את השיא הקודם של שש שעות, בקושי יכולתי לשבת לארוחת צוהריים. התלהבתי כל כך, רציתי להבטיח שתפסנו את הקשת. אבל אז קרה משהו מדהים אפילו יותר – היא שברה את השיא הקודם בשלוש שעות נוספות!".



פרופ' צ'ו הסביר כי הקשת הארוכה נוצרה בשל תנאים אטמוספריים ששכיחים באזור ההרים בטייפה בחורף – לחות שנלכדת באוויר בשל מונסון צפון־מזרחי עונתי ויוצרת עננים, לצד אור שמש ומהירות רוח נמוכה יחסית של 2.5 עד חמישה מטרים בשנייה.