סוכלה תוכנית להתנקש בחייה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, על ידי ארגון טרור אסלאמי קיצוני, כך עולה מדיווחים שפורסמו לפנות בוקר (רביעי) בכלי התקשורת בממלכה. לפי גורמי ביטחון, מחבלים תכננו להתפוצץ ברחוב דאונינג, בו מתגוררת מיי, ולנצל את המהומה שתיווצר על מנת לרצוח את המנהיגה הבריטית.



בשבוע שעבר נעצרו שני גברים, בגילאי 20 ו-21, לאחר מבצע משותף של שירותי הביטחון הבריטים בחשד לתכנון המזימה, שלפי בכירים במערכת הביטחון הבריטית, הנה התשיעית שסוכלה מאז חודש מרץ השנה. לפי הדיווח, המשטרה שמה את ידה על השניים, נעיימור זקרייה רחמן מדרום לונדון ומוחמד אקיב אימראן מברמינגהאם, ב-28 בנובמבר.



הפרטים הללו התגלו למחוקקים בריטים, לכאורה, בדוח רשמי שפורסם לאחרונה, אשר עסק בפיגועי הטרור שאירעו בבריטניה בין החודשים מרץ ויוני. בתוך כך, בדוח המדובר צוין גם כי לסוכנות הביון הבריטית (MI5) היה מידע מודיעיני שיכל להביא למניעת הפיגוע שאירע בהופעה של הזמרת אריאנה גרנדה במאי השנה.



משטרת המטרופוליטן אף טענה כי השניים הואשמו ב"כוונה לבצע פעולות טרור". לפי חוקרי הפרשה, המתקפה הייתה אמורה להתחיל באמצעות הנחת פצצה מאולתרת ברחוב שבו מתגוררת ראש הממשלה הבריטית.