המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, גינה הבוקר (רביעי) את החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים וטען כי היא סימן לכישלונה של וושינגטון באזור. "הטענה שלהם כי הם רוצים להכריז על ירושלים כבירת פלסטין הכבושה נובעת מכישלונם ומחוסר היכולת שלהם", אמר חמינאי. "ידיה של אמריקה קשורות בנושא פלסטין והיא לא מסוגלת להגיע למטרותיה". השליט האיראני הוסיף כי פלסטין "תשוחרר" וכי העם הפלסטיני יגיע לניצחון.  



חמינאי טען כי ארה"ב מעוניינת לפתוח במלחמה באזור על מנת להגן על ביטחונה של ישראל. "בכירי ממשלה אמריקאים אמרו בעצמם כי הם חייבים להתחיל מלחמה באזור על מנת להגן על ביטחונו של המשטר הציוני", אמר. כזכור, הנשיא טראמפ הודיע אתמול למנהיגי האזור כי החליט על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. הוא שוחח על כך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, המלך הירדני עבדאללה ונשיא מצרים א-סיסי.



על פי ההערכות, הנשיא האמריקאי יחתום על הצו המעכב את ההחלטה, אך יורה על תחילת ההכנות למהלך. בנוסף, בנאומו היום צפוי טראמפ להכיר בפומבי בירושלים כבירת ישראל. יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של החמאס איסמעיל הנייה, שוחחו אתמול טלפונית והסכימו על הצורך להמשיך בתהליך הפיוס אל מול מה שהם הגדירו כ"התנהלות החמורה" של טראמפ בנוגע לירושלים. 



דונלד טראמפ. צילום: איי.אף.פי
דונלד טראמפ. צילום: איי.אף.פי