לאחר הימורים רבים על זהות הזוכה, מגזין טיים בחר כ"איש השנה" שלו את הנשים שהובילו את קמפיין ההטרדות המיניות MeToo#."מדובר בשינוי החברתי המהיר שראינו בעשורים האחרונים, וזה התחיל כמעשים אמיצים יחידים של מאות נשים וגברים, שצעדו קדימה על מנת לספר את סיפוריהם האישי", אמר העורך הראשי של המגזין לרשת NBC כשהסביר את בחירתו.

ההחלטה להעניק את התואר לנשים "ששברו שתיקה" הגיעה בעקבות תנועה חברתית מאסיבית שנוצרה לאחר ההאשמות נגד המפיק ההוליוודי זוכה האוסקר הארווי ויינשטיין, שנגדו העידו יותר מ-50 נשים והאשימו אותו בביצוע הטרדות מיניות בדרגות חומרה שונות.
 
מאז שגל העדויות צבר תאוצה במהלך חודש אוקטובר השנה, זרם התלונות על הטרדות מיניות הגיע במהרה לגברים חזקים בכל רחבי העולם, ולשחקנים דוגמת קווין ספייסי ודסטין הופמן, לקומיקאי לאוי סי.קיי, וכך גם לישראל, עם עדויות כנגד דמויות כמו מנכ"ל קשת אלכס גלעדי ושדרן הרדיו גבי גזית.

קווין ספייסי, הארווי ויינשטיין, דסטין הופמן. צילום: רויטרס
 
#MeToo. צילום: רויטרס

צילום: רויטרס


בחודש שעבר, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שגם הוא נמנה בין המועמדים לתואר, פתח חזית מול המגזין, לאחר שטען בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הבטיחו לו שהוא יהיה איש השנה, בתנאי שיסכים להתראיין ולהצטלם". הוא כתב: "המגזין טיים פנו אלי ואמרו לי שכלל הנראה אהיה איש השנה שלהם, בדומה לשנה שעברה, אבל אני אהיה חייב להסכים להתראיין ולהצטלם לעיתון. אמרתי להם שככל הנראה זה לא מספיק ושזה לא יקרה. תודה בכל מקרה". 

עורך לשעבר במגזין, תקף את טראמפ וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מצטער להיות זה שמבשר לך את זה, אבל כשאומרים לך סביר להניח, זה אומר שלא תהיה איש השנה. הם פשוט רצו שתצטלם. אבל אני בטוח שאתה שומר עדיין שער מזויף של המגזין".

פרט לטראמפ, היו מועמדים לתואר איש השנה של המגזין גם נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און, שחקן הפוטבול קולין קאפרניק, נשיא סין שי ג'ינפינג, התובע המיוחד וראש ה-FBI לשעבר שחוקר את פרשת "רוסיה-גייט" רוברט מולר ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.