נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע היום (רביעי) כי הוא מתכוון להתמודד על נשיאות מדינתו גם בשנת 2018, כאשר נשאל בנושא, וענה: "התשובה היא כן". מלבד זאת, המנהיג הרוסי התייחס למצב בסוריה. במסגרת זו הוא אמר כי "תהליך שלום בסוריה יכלול בחירות לנשיאות ולפרלמנט במדינה", והוסיף כי "עלינו לעבור לשלב הדיאלוג הפוליטי בדמשק". כמו כן, הוא הצהיר כי "כל הטרוריסטים של דאעש הובסו בשתי גדות הפרת".



האיש החזק ברוסיה מכהן בתפקידו מאז שנת 2000, ואם ינצח, כצפוי, תהיה זו הקנדציה הרביעית שלו בתפקיד, זאת לאחר שכיהן בין השנים 2008 ל-2012 כראש ממשלת המדינה.



לפני שהודיע על כוונתו להתמודד בבחירות הוא רמז על כך, במהלך אירוע שהתרחש במוסקבה, בהשתתפות צעירים ממדינתו, זאת לאחר שנשאל על ידי המנחה אם הוא מתכוון להתמודד גם בבחירות הבאות. בהתייחס לכך, שאל פוטין, שזוכה לתמיכה של 80 אחוז בסקרים, את הקהל באולם אם יתמוך בו במקרה שבו יחליט להתמודד על הנשיאות שוב, וזכה לתשובה חיובית מהנוכחים.



"אני מבין שאני צריך לקחת את ההחלטה בנושא בקרוב, וזה יקרה בעתיד הקרוב", אמר אז הנשיא בן ה-65 לקהל שנכח באולם, והוסיף: "כאשר אחליט, אני כמובן אקח בחשבון את השיחה שלנו היום ואת תגובתכם".



ב-31 בדצמבר 1999 מונה פוטין לנשיא בפועל של הפדרציה הרוסית עד תום הקדנציה של בוריס ילצין, שהודיע על פרישתו, ובשנת 2000 נבחר לנשיא הפדרציה הרוסית, וכיהן בתפקיד במשך שתי קדנציות מלאות, עד מרץ 2008.



בשל מגבלות חוקתיות נמנע ממנו להתמודד על כהונה שלישית רצופה כנשיא רוסיה, ולקראת תום הקדנציה השנייה הוא סימן את דמיטרי מדבדב כמועמד המועדף עליו לתפקיד הנשיא הבא.



במרץ 2008 נבחר מדבדב לנשיא בבחירות כלליות, ומינה את פוטין לראש ממשלת רוסיה, ובמרץ 2012 זכה פוטין בבחירות לנשיאות, כאשר במאי אותה שנה הושבע לתפקיד הנשיא לקדנציה שלישית.