בבית הלבן מזהירים את הפלסטינים מפני ביטול פגישת סגן הנשיא האמריקאי מייק פנס עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל והכוונה להעביר אליה את השגרירות, כך על פי דיווח ב'אל ערביה'. פנס צפוי להגיע לאזור בעוד כשבוע וחצי.



ההזהרות מהבית הלבן מגיעות בעקבות ראיון של הבכיר ברשות הפלסטינית ג׳בריל רג׳וב לעיתון סעודי בו אמר כי "אבו מאזן לא יקבל את פני סגן הנשיא האמריקאי שיגיע לאזור ב-19 בחודש. אנחנו קוראים לכל הבירות הערביות לא לקבל את פניו". על פי דיווח ב'אל ערביה' בבית הלבן הזהירו כי ל"ביטול פגישת סגן הנשיא עם מחמוד עבאס - יהיו השלכות שליליות". 



הדברים מגיעים על רקע הדיווחים הפלסטיניים כי ארצות הברית החליטה לפנות את כל אזרחיה משטחי הרשות. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, מקורות אמריקאים אמרו כי הפינוי יחל כבר הלילה. המהלך קורה בעקבות הכרזתו של הנשיא טראמפ מאמש, לפיה ירושלים היא בירת ישראל.

פנס. צילום: רויטרס

כזכור, אתמול, לאחר ההכרזה של הנשיא, הוציאה מחלקת המדינה אזהרת מסע לדיפלומטים שלה והמליצה שלא להגיע לירושלים ולגדה המערבית בגלל החשש מתגובה אלימה נגד מטרות אמריקאיות. ההחלטה האמריקאית באה לאחר יום של עימותים ביו"ש וברצועת עזה, במהלכם נפצעו למעלה מ-100 בני אדם, ולקראת תפילת יום השישי בהר הבית, שצפוי להיות יום דליק במיוחד. 

ח"כים ערבים יחרימו את הישיבה בה ינאם פנס

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מל זחלקה אמר למעריב אונליין כי הוא לו מתכוון להיות נוכח באירוע. "אני אחרים את ישיבת הכנסת בה ינאם סגן נשיא ארה"ב וזאת במחאה על העמדה האמריקאית העוינת כלפי העם הפלסטיני וזכויותיו".
 
ח"כ יוסף ג'ברין (הרשימה המשותפת) אמר: "נוכח הנאום של טראמפ אתמול אציע לחבריי להחרים את הנאום של סגן הנשיא פנס כמחאה על העמדה האמריקאית. לא נוכל לשבת ולהקשיב למי שמתכחש לזכויות העם הפלסטיני ופוגע בעקרונות המשפט הבינלאומי". הוא אמר כי יעלה את העניין להתייעצות במסגרת הרשימה המשותפת. חבר הכנסת הוסיף: "קשה לי להשתחרר מהתחושה שעיתוי הביקור אינו מקרי. פנס בא לקטוף את הפירות של נאום טראמפ כדי לקנות את תמיכת הלובי הציוני בארה״ב".