מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, אמר היום (שישי) במהלך ביקורו בפריז כי "השגרירות האמריקאית לא תעבור לירושלים בשנה הבאה, וגם לא בשנה שאחריה". הוא הוסיף במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן כי "מעמדה הסופי של העיר ייקבע במשא ומתן בין שני הצדדים".



כזכור, שלשום דווח ב-CNN כי טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס וראש ה-CIA מייק פומפאו התנגדו להודעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ארצו מכירה בירושלים כבירת ישראל. על פי הדיווח, השלושה התנגדו ל"שינוי הסטטוס קוו", בטענה שהדבר ישפיע לרעה הן על המצב הביטחוני הרגיש באזור, והן על תהליך השלום. מאטיס סירב להתייחס לנושא כשנשאל על כך בתחילת השבוע, ואמר: "העברתי לנשיא את המלצתי ואשאיר זאת כך". 



בין התומכים בהכרזה היו סגן הנשיא מייק פנס, שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי והשגריר בישראל דיוויד פרידמן, שדחפו את טראמפ להכריז זאת. הגורם ששוחח עם CNN הוסיף כי ג'ארד קושנר והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט תמכו בהחלטת טראמפ גם הם, אך הפצירו בו לדחות מעט את המהלך. אכן, טראמפ חתם פעם נוספת על הצו המורה על דחיית מעבר השגרירות לירושלים, אך הצהיר כי החיפושים אחר מקום מתאים להקמתה יחלו במיידית. 



בתוך כך, בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי האמריקאים ביקשו מישראל להגיב באיפוק על נאום טראמפ. במכתב שנשלח לשליחים האמריקאים בישראל ובאירופה הוסבר כיצד לדבר עם מנהיגים מקומיים ברקע החשש מתגובות נקמה שיופנו כלפי ארצות הברית. עובדי השגרירויות התבקשו להגיד לגורמים הישראלים: "מבינים שההכרזה תתקבל בברכה, אך מבקשים להגיב באיפוק. עדיין בוחנים את ההשלכות הצפויות לכך".