לאחר סוף שבוע סוער ברחבי העולם המוסלמי, שבו שרפו דגלי ארצות הברית, ישראל, ותמונותיו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, נמשכת המחאה, כשהפעם המטרה היא שגרירות ארצות הברית בלבנון, אשר נמצאת בביירות, ולשם התקבצו מאות בני אדם בדרישה לגרש את השגריר האמריקאי מלבנון, ודרשו לבטל את ההכרזה של טראמפ.



ההפגנה הסוערת החלה להיות מסוכנת עבור אנשי השגרירות, מה שגרם לכוחות הביטחון הלבנוני, אשר שהו במקום וחסמו את שער הכניסה, לפתוח בירי של גז מדמיע ותותחי מים, על מנת לפזר את המפגינים, שמבחינתם ניסו להגיע אל השער, אך נבלמו שוב ושוב על ידי הצבא המצרי. למרות הקריאות שלא להתעמת עם כוחות הביטחון, נדמה כי המפגינים פשוט לא היו מעוניינים להרגיע את הרוחות. בלבנון גם ממשיכים לבוא בטענות לישראל, ואמרו: "תגובתה של ההתנגדות להחלטת טראמפ היא לחזק את יכולותיה הצבאיות ולחזק את פעילותה באזור. צריך לזעוק זעקה גדולה מאוד ובקול רם על מנת שלא נעזוב את העם הפלסטיני לבדו.  

כלי תקשורת לבנוניים מדווחים על למעלה מ-30 פצועים במהלך ההפגנות בין המפגינים לכוחות הבטחון מחוץ לשגרירות ארצות הברית בביירות. הפגנות מחאה על הכרזת טראמפ היו הבוקר גם בירדן, מרוקו ובמצרים, שם גם שרפו את דגל ישראל בקהיר.

בתוך כך, בסוף השבוע נשמעו אמרות חריפות מהעולם הערבי, שאחת מהן שייכת לאחד השרים החזקים ביותר במלזיה, שאמר: "הצבא שלנו תמיד מוכן לקחת על עצמו איזו שליחות למען ירושלים". הישאמודין חוסיין כינה את החלטתו של טראמפ "מכה למוסלמים". לאחר מכן הוסיף: "כמדינות מוסלמיות, אנחנו חייבים להיות מוכנים להתמודד עם כל החסרונות של ההחלטה הזאת. אם המנהיגים הבכירים יכריזו על כך, נצא למען ירושלים". כמו כן, שיבח השר את ההפגנה שהתקיימה מול שגרירות ארה"ב בארצו.