נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה לכוחות הצבא הרוסיים בסוריה להתחיל בנסיגה מהמדינה וערך שיחות עם נשיא סוריה בשאר אל אסד ושר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו במהלך ביקור פתע שערך היום (שני) בבסיס האוויר חמיימים במחוז לטקייה, כך דיווחו סוכנויות הידיעות הרוסיות. "אני מורה לשר ההגנה ולרמטכ"ל להתחיל בהסגת הכוחות הרוסיים לאתר פריסתם הקבועה", אמר פוטין בפני אנשי צבא רוסיים בבסיס שבמערב סוריה. הוא אמר כי החליט שרוב הכוחות הרוסיים בסוריה ישובו לאדמת רוסיה.
 
"משימת הלחימה בבנדיטים החמושים כאן בסוריה, משימה שהיה חיוני לפתור באמצעות שימוש משמעותי בכוח מזוין, נפתרה ונפתרה באופן מעולה", הכריז פוטין. "אני מברך אתכם!". הוא הוסיף כי "אם טרוריסטים ירימו את ראשיהם בסוריה, רוסיה תכה בהם בעוצמה". הנשיא הרוסי אמר כי במהלך שנתיים, צבאות רוסיה וסוריה "הביסו את הטרוריסטים הבינלאומיים למודי הקרבות ביותר בעולם". פוטין הוסיף כי רוסיה תשאיר כוחות בבסיס האוויר חמיימים ובנמל הימי הסורי טרטוס.  

לאחר ביקורו הקצר בסוריה, פוטין המשיך לקהיר שם הוא יערוך שיחות עם נשיא מצרים עבד אל פאתח אל סיסי. כזכור, בספטמבר 2015, רוסיה ביצעה בפעם הראשונה תקיפות אוויריות בסוריה, כשלטענתה היא התמקדה במעוזי ארגון "המדינה האסלאמית". בחודש נובמבר של אותה שנה דווח לראשונה כי כוחות קרקעיים רוסיים נפרסו על אדמת סוריה וכי סייעו לצבא הסורי בלחימה מול ארגוני המורדים הסונים.

כוחות של צבא רוסיה נוחתים בסוריה. צילום ארכיון: רויטרס
כוחות של צבא רוסיה נוחתים בסוריה. צילום ארכיון: רויטרס