מטען חבלה התפוצץ היום (שני) על גופו של תושב ברוקלין בן 37 בכניסה לתחנת הרכבת התחתית בטיימס סקוור שבמנהטן. על פי דיווחים ראשוניים, החשוד בניסיון הפיגוע מוצאו מבנגלדש והוא ביצע את הפיגוע בהשראת ארגון דאעש. כתוצאה מהפיצוץ נפצע המחבל והוא נעצר ונלקח לחקירה, בנוסף לכך נמצא על גופו מטען נוסף. על פי החשד המטען התפוצץ מוקדם מהמתוכנן ובכך נמנע אסון גדול בהרבה.

בנוסף למחבל נפצעו שלושה בני אדם נוספים, אך לא באופן מסכן חיים. כוחות משטרה וחילוץ רבים הוזעקו לכיכר, אחד המקומות המתויירים והעמוסים בעולם, כאשר מיליוני בני אדם עוברים בתחנת הרכבת התחתית באופן יום יומי. מפקד משטרת ניו יורק, ג'וזף פוקס, צייץ כי הנסיעה דרך תחנת הרכבת התחתית בכיכר הוגבלה, בעוד המשטרה חוקרת את התקרית וכי הוא קורא לציבור שלא להגיע לאזור. 

"כוחות הביטחון עבדו אופן יוצא מן הכלל"

מושל מדינת ניו יורק אדרו קומו, הגיע למקום הפיגוע יחד עם ראש העירייה ביל דה בלאזיו וקציני משטרה ורפואה, וקרא לאזרחי העיר לחזור לשגרת החיים. "זה אחד הסיוטים הכי גדולים שלנו, במציאות המצב היה יותר טוב. כוחות הביטחון עשו עבודה יוצאת מן הכלל, כולם עבדו כמו שצריך וכל הסוכנויות עבדו כמו שצריך ובתיאום. היה פיצוץ, אך הוא היה מינורי". 

קומי המשיך ואמר: "זוהי ניו יורק, המציאות היא שאנחנו מטרה לרבים, שרוצים לתת הצהרה נגדנו, נגד הדמוקרטיה. כל אחד יכול להוריד זבל ואלימות באינטרנט ואז להבין גם איך להכין מטען חובבני. המציאות היא שזאת ניו יורק, ואנחנו מאוחדים ביחד, נשאיר את שערינו פתוחים. יש לנו את כוחות הביטחון הכי טובים על הגלובוס. בואו נחזור לעבודה, וזה מה שהם מנסים לעשות, ורוצים להמשיך לעשות, ולא ניתן להם".

גם דה בלאזיו ציין לשבח את כוחות הביטחון והצהיר באופן רשמי כי מדובר היה בניסיון פיגוע. "רכבת התחתית היא אחד המקומות הכי חשובים בעיר, תודה לאל שאף אחד לא נפגע באורח חמור, תודה לכולם שכוחות הביטחון טיפלו באירוע מהר ובצורה מדויקת. הבחירה בניו יורק היא לא מקרית, האויבים שלנו רוצים לפגוע בסמלים שלנו, להראות לנו שאנחנו לא בטוחים. אבל אנחנו חזקים, אנחנו נמצאים במקום הנפלא הזה, ונמשיך להיות בו. הפיצוץ עצמו קשור ללא ספק לטרור".

"תושבי ניו יורק יצטרכו להתרגל למצב"

מפכ"ל המשטרה, ג'יימס או'ניל הוסיף: "אין עוד מטרות ידועות כרגע, אין שום דבר שקורה כעת, הכל חוזר למסלולו. בשלב הזה, אנחנו יודעים שהוא היה מחבל שפעל לבד, ולא עם עוד אנשים. נמשיך לתגבר את תחנות האוטובוסים והמקומות ההומים, ואתם תראו הרבה שוטרים בניו יורק. תושבי ניו יורק צריכים להבין שזה מה שיקרה בתקופה הקרובה. אם אתם רואים משהו שלא בסדר, תגידו לאנשי המשטרה, הם יוכלו לעזור לכם ולהציל. זה אחד המקומות המדהימים ביותר בעולם, הוכחנו את זה לפני חודש, היום, וגם אחרי ה-9/11".
מוקדם יותר סיפר פרנסיסקו רמירז, עד ראייה שהתראיין לרשת CNN: "שמעתי שני פיצוצים שונים שניות אחד אחרי השני. כאשר יצאתי החוצה נדחפתי על ידי שוטרים שחסמו את הכניסות. צוותי ימ"מ היו בכל מקום. זה היה מפחיד".  עד ראייה נוסף דיווח כי ראה את חיילי המשמר הלאומי רצים ביציאה מתחנת הרכבת וצועקים לאנשים באזור להתפנות מהמקום.
דוברת הבית הלבן שרה סאנדרס מסרה כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תודרך על האירוע על ידי הצוות שלו לביטחון לאומי.