מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום (שני) והתייחס שוב לסוגיית ירושלים והכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הוא מכיר בכך שהיא בירת ישראל. "עמידתם של הפלסטינים חשובה מאוד", אמר נסראללה, "העובדה שוושינגטון אמרה לישראל שירושלים מחוץ להסדר, מהווה סכנה לסוגיה הפלסטינית, לעם הפלסטיני ולאומה הערבית כולה. על הערבים לעמוד כולם נגד אמריקה. עמידת העם הפלסטיני האיתנה וההקרבה היא הדרך לכל פתרון עתידי".



נסראללה פנה לאחר מכן לפלסטינים ואמר ש"אם תדחו את התכתיבים ותעמדו על זכויותיכם בירושלים, אף אחד לא יוכל לקחת מכם את אדמתכם". בדאחייה, לפני אלפים שבהם גם פלסטינים ממחנות הפליטים, הוסיף נסראללה כי "ארה"ב תומכת בקבוצות טרור בהן דאעש ומטרתה לרסק את העולם הערבי ולהתעלם מהסוגיה הפלסטינית. יש להמשיך באינתיפאדה. אני בטוח שהחלטת טראמפ - תחילת הסוף של ישראל".



מחאה פלסטינית נגד טראמפ. צילום: הרשתות הערביות



נסראללה התייחס כבר להכרזתו של טראמפ בנאום שנשא ביום חמישי האחרון. "הודעת טראמפ היא בלפור 2", אמר, "ממשלות ישראל התעלמו לחלוטין מכל הקהילה הבינלאומית, מלבד ארצות הברית. ממשלות האויב ניסו בעשורים האחרונים לייהד את ירושלים, אך נתקלו עד כה בהסתייגות הממשלים האמריקאים. לכן, הסכנה בהצהרת טראמפ - שהוא אמר שירושלים, מזרח ומערב, תחת הריבונות שלה, ולכן אין עכשיו מכשולים בפני ממשלת ישראל".



"כעת, יש חשש לגירוש הפלסטינים הירושלמים, והחמרת רכושם, מאחר ועל פי הוראת האמריקאים - הריבונות היא של ישראל", הוסיף, "נרגיש תופעת התנחלות בכל ירושלים וסביבתה בלי מעצורים. ירושלים תתרחב לגדה המערבית - כך שתהיה ירושלים רבתי. במקום שנים רבות הם ירחיבו את ההתנחלויות בתקופה קצרה. 



"הריבונות על המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים בידי ישראל, ולכן הקולות יגברו להקמת בית המקדש. כיום, המקומות הקדושים בסכנה, ובמיוחד מסגד אל-אקצא. מבחינת ארה"ב אין יותר סוגיה פלסטינית. אין יותר מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה ירושלים. יפתרו את הבעיה בהעברתם לירדן או סיני. האמריקאים שהם נותני החסות לתהליך השלום, הודיעו שירושלים היא מחוץ למו"מ". 



עוד אמר כי "למי שמתעניין בהסדר השלום, טראמפ ירה כדור אחרון. יש כאלה שאמרו שטראמפ היה אמיץ להודיע על מותו של תהליך השלום. כאשר מוציאים את ירושלים מהסוגיה הפלסטינית, אז מחסלים אותה. זה מה שעשה טראמפ. אומה שמוותרת על אונס ירושלים - תוותר על כל דבר. זאת השפלה של מיליארד וחצי מוסלמים, ומאות מיליוני נוצרים שהעיר הקדושה, שנושאת את זהותם ההיסטורית והתרבותית והדתית, נמסרה לידי ישות ציונית מלאכותית.



"הממשל האמריקאי אינו מכבד את ההחלטות וההסכמים הבינלאומיים, ונלחם במדינות בטענה כי הן הפרו את המחויבות או ההסכמים הבינלאומיים, כך העולם נשלט על פי חוקי הרחוב, ועל פי רצונו של האיש ששולט בבית הלבן. מדינות ערביות ומוסלמיות - אינן קיימות מבחינת טראמפ. הוא הודיע להם כי הם לא שווים דבר".