הלהבות מהמזרח התיכון הגיעו לניו יורק? רשת ה-CNN מדווחת כי אקייד אולה, המחבל שניסה לבצע היום (שני) פיגוע בטיימס סקוור, אך המטען שנשא עליו התפוצץ באופן חלקי ומוקדם מהמתוכנן, אמר בחקירתו כי הוא ביצע את המעשה בשל "פעולות ישראל ברצועת עזה", כמו כן הוא הודה כי הוא הושפע מארגונים דמות אל-קאעידה ודאעש. עוד עולה מחקירתו של המחבל כי את המטען הוא הכין בעצמו בביתו.



כזכור, היום בשעות הצוהריים צעד אולה בטיימס סקוור, סמוך לכניסה לתחנת הרכבת התחתית, כאשר התפוצץ באופן חלקי מטען אותו נשא על גופו. למרות שהתחנה נמצאת באחד המקומות העמוסים בעולם, בשל הפיצוץ החלקי, רק אולה ושלושה אנשים נוספים נפצעו בפיגוע, ואף אחד מהם לא באופן מסכן חיים. 



סייפולו סייפוב, המחבל מפיגוע הדריסה במנהטן. צילום: גטי אימג'ס
סייפולו סייפוב, המחבל מפיגוע הדריסה במנהטן. צילום: גטי אימג'ס



ניו יורק - המטרה החדשה של דאעש





רק לפני כ-40 יום בוצע פיגוע נוסף בניו יורק, אז דהר מחבל בנתיב אופניים כשהוא פוגע בעוברי אורח, והרג שמונה מהם. המחבל, , סייפולו סייפוב, אזרח אוזבקי בן 29, שדרס את הולכי הרגל, נכנס לארצות הברית בשנת 2010 מאוזבקיסטן, לאחר שזכה בהגרלת הגרין קארד שנערכת מדי שנה ע"י הממשלה. בחיפוש אחר כליו של סייפוב נמצא פתק המצביע על קשר ל'ארגון המדינה האסלאמית' (דאעש).



מושל מדינת ניו יורק אדרו קומו, הגיע למקום הפיגוע יחד עם ראש העירייה ביל דה בלאזיו וקציני משטרה ורפואה, וקרא לאזרחי העיר לחזור לשגרת החיים. "זה אחד הסיוטים הכי גדולים שלנו, במציאות המצב היה יותר טוב. כוחות הביטחון עשו עבודה יוצאת מן הכלל, כולם עבדו כמו שצריך וכל הסוכנויות עבדו כמו שצריך ובתיאום. היה פיצוץ, אך הוא היה מינורי".



קומי המשיך ואמר: "זוהי ניו יורק, המציאות היא שאנחנו מטרה לרבים, שרוצים לתת הצהרה נגדנו, נגד הדמוקרטיה. כל אחד יכול להוריד זבל ואלימות באינטרנט ואז להבין גם איך להכין מטען חובבני. המציאות היא שזאת ניו יורק, ואנחנו מאוחדים ביחד, נשאיר את שערינו פתוחים. יש לנו את כוחות הביטחון הכי טובים על הגלובוס. בואו נחזור לעבודה, וזה מה שהם מנסים לעשות, ורוצים להמשיך לעשות, ולא ניתן להם".