המשטרה השבדית הגבירה את האבטחה סביב אתרים יהודיים בעקבות מתקפה על בית כנסת במהלך הלילה שבין שבת לראשון, אך למרות זאת כעבור פחות מ-48 שעות, שני בקבוקי תבערה הושלכו היום (שני) על מבנה בבית העלמין היהודי במאלמו, העיר השלישית בגדולה בשבדיה. דובר המשטרה המקומית אמר כי האירוע נחקר "כניסיון הצתה" והמניע אינו ברור. נזק כבד נגרם לבניין אך לא היו נפגעים.



ראשי הקהילה היהודית במאלמו אמרו שהם "רואים את האירוע בחומרה רבה. לעולם לא נקבל את היותנו נתונים לאיומים והתקפות". 21 גברים רעולי פנים השליכו במהלך מוצאי שבת בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג. מספר סטודנטים יהודים שקיימו מסיבה במקום הסתגרו בפנים עד להגעת כוחות הביטחון שסייעו לחלצם ללא פגע.



אדיר מעוז, שליח תנועת בני עקיבא העולמית (WBA) בגטבורג, סיפר בשיחה עם גל"צ  כי "נעים פה, אני לא רואה דברים מוזרים ברחוב, או ניסיונות לפגיעה. לפעמים יש בלילות מבטים מוזרים, ואנשים מרשים לעצמם לפעמים לקלל. אבל אני שומע בעיקר סיפורים מאנשים שגרים בשכונות אחרות, ולא במרכז העיר", כך מעוז. לדבריו, "הקהילה היהודית מאבטחת את עצמה כרגע, לא המשטרה. במצלמות נקלטו האנשים שהיו שם, אני לא יודע בדיוק אם הם היו רעולי פנים או לא, אבל כן נקלטו אנשים שעשו את זה ואני מקווה שהם ייעצרו בהקדם".



האירוע התרחש על רקע הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל ועל הכוונה להעביר בהמשך את השגרירות האמריקאית אליה. אם שבתה הייתה בבית הכנסת במהלך ההתקפה קיבלה ממנה הודעה ובה נכתב "אמא, אני מפחדת". היא סיפרה כי היא ושאר הצעירים "תקועים" במרתף וכי היא מריחה ריח של גז. יו"ר הקהילה היהודית בגטבורג, אלן סטוצ'ינסקי, שהיה עד למתקפה, סיפר לרשתות המקומיות: "היו שם עשרות רעולי פנים שהטילו חפצים בוערים בחצר".