נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום (שלישי) לפני נסיעתו לטורקיה, שם ישתתף בכינוס החירום של ארגון הוועידה האסלאמית, כי ירושלים היא אדמת כל המוסלמים וכי היא תישאר בירת פלסטין. "אנחנו נכריז באיסטנבול לעולם האסלאמי ולכל המשתתפים כי הסוגיה הפלסטינית שמורה לכל העולם האסלאמי וכי אדמת ירושלים שייכת לכל המוסלמים. לעולם לא נוותר על מטרה זו", אמר רוחאני. "העולם האסלאמי פונה לכיוון אחדות ותיאום ואנחנו נגיב להחלטה האמריקאית השגויה ונדגיש שלא ניתן ליישם החלטה זו".

הנשיא האיראני הוסיף: "אם ארה"ב תיישם את החלטתה הדבר יביא לאסון באזור. ארה"ב ניסתה במשך שנים, באמצעות הבאת טרור לאזור, להביא להתעלמות מהסוגיה הפלסטינית, בטענה כי זו נמחקה מראשיהם ומעקרונותיהם של העמים לאחר 70 שנות כיבוש". רוחאני אמר שלמרות הפסימיות, החלטה זו גרמה לתפנית חיובית בעצם כך שאיחדה את המוסלמים שאמרו והדגישו כי הסוגיה הפלסטינית היא הראשונה בעולם האסלאמי וכי אף אחד לא ימחק אותה. "המסר שלנו הוא שעל העולם המוסלמי ועל המוסלמים כולם לגנות החלטה זו הזה בכל הגופים הבינלאומיים, בייחוד האו"ם", אמר רוחאני.

רוחאני הדגיש שטהרן תמשיך לתמוך בעם הפלסטיני "עד שהאחרון בהם ישוב לאדמתו ותעמוד לצד האינתיפאדה של העם הפלסטיני". יש לציין שהנשיא האיראני קיבל הזמנה מעמיתו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן להשתתף בוועידה. רוחאני שוחח אתמול עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, לפי מקורות פלסטינים. השניים הדגישו את הצורך להקים קול זעקה ולהתנגד להחלטה האמריקאית להכיר בירושלים כבירת ישראל. 

ירושלים. צילום: פלאש 90
ירושלים. צילום: פלאש 90