על רקע המתיחות בחצי האי הקוריאני, הציע הלילה (רביעי) מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, לפתוח בשיחות ישירות עם קוריאה הצפונית ללא תנאים מוקדמים, בצעד שמסמל התנערות מהקו שהוביל הבית הלבן בנושא עד כה, לפיו פיונגיאנג חייבת לוותר על ארסנל הנשק הגרעיני שלה מראש, על מנת שהצדדים ייגשו לשולחן המו"מ.



ההצהרה של טילסון מתרחשת כמעט שבועיים לאחר שהמדינה המסוגרת הודיעה שהיא ביצעה בהצלחה ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי מתקדם, שהציב את כל שטחה של ארה"ב בטווח הנשק הגרעיני שלה.



"בואו פשוט ניפגש", אמר טילרסון בנאום שנשא בפני וועדת המחקר של המועצה האטלנטית של אמריקה. ואולם, מאוחר יותר פרסם הבית הלבן הצהרה מעורפלת, שבה לא הוסבר אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבעבר טען שמזכיר המדינה מבזבז את זמנו מול קוריאה הצפונית, נתן את הסכמתו לדבריו. 


קים ג'ונג און. יקבל את ההצעה? צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. יקבל את ההצעה? צילום: רויטרס


"עמדת הנשיא ביחס לקוריאה הצפונית לא השתנתה", נמסר בהצהרה מהבית הלבן. "קוריאה הצפונית פועלת בצורה לא בטוחה ומעשיה אינם טובים לאף אחד, ובטח לא לה".

מוקדם יותר, קים ג'ונג און הבטיח להמשיך לפתח את מאגר הנשק הגרעיני שלו, באירוע שבו שיבח את המדענים שפיתחו את הטיל המתקדם שנורה בניסוי האחרון של המדינה המבודדת בעולם. מלבד זאת, הדיקטטור הצפון קוריאני הכריז כי "אנחנו בדרך להפוך למעצמה הגרעינית החזקה בעולם".