שלב ההוכחות: שגרירת ארצות הברית לאו"ם, ניקי היילי, האשימה הערב (חמישי) את איראן בחימוש המורדים החות'ים בתימן, בטילים שבהם השתמשו על מנת לתקוף את סעודיה, ואף חשפה כי לארה"ב יש הוכחות שטהרן הפרה את החלטת האו"ם מספר 2231, שאוסרת, בין היתר, על העברת נשק איראני לכוחות לוחמים אחרים. 



במהלך נאומה באו"ם הציגה היילי שרידים של טיל בליסטי, שנורה לעבר נמל התעופה בריאד לפני מספר שבועות, וטענה: "כבר היה ניתן לשים עליו מדבקה שכתוב עליה 'נוצר באיראן'".



היילי הציגה הוכחות נוספות לכך שמקור הטילים שירו החות'ים הוא בטהרן, והוסיפה כי יש להעברת הטילים למורדים בתימן "פוטנציאל להרוג מאות אזרחים", תוך שהיא מדגישה כי "לא ניתן להכחיש את העובדה שהתנהלות המשטר האיראני הופכת לחמורה יותר עם הזמן".



"אנחנו חייבים לדבר בקול אחד בחשיפת האיום שמהווה המשטר האיראני - זהו איום לשלום ולביטחון של כל העולם", הוסיפה הדיפלומטית האמריקאית בנאומה במוסד הבינלאומי.


חלקי מל"ט איראני שהציגה היילי. צילום: רויטרס
חלקי מל"ט איראני שהציגה היילי. צילום: רויטרס


היילי ציינה כי היא נקטה בצעד יוצא דופן של הסרת סיווג ממידע חשאי, על ידי הצגת ההוכחות לקשר למשטר האיראני, "ברוח השקיפות ושיתוף הפעולה הבינלאומי". היא הסבירה כי "השלום והביטחון הבינלאומיים תלויים בנו, ובעבודה המשותפת שלנו נגד התוקפנות האיראנית".

בתוך כך, היילי הצהירה גם כי ארה"ב תייסד קואליציה בינלאומית נגד איראן, שלדבריה "מלבה את האש" במזרח התיכון, בצעד שיכלול שימוש באמצעים מדיניים. מהמשלחת האיראנית לאו"ם נמסר כי "הראיות מפוברקות", ומטרתן "לשרת את האג'נדה האמריקאית".