נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, איים היום (רביעי) לקצץ סיוע כלכלי למדינות שיצביעו בעד הצעת החלטה באו"ם נגד החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל.
"הם לוקחים מיליוני דולרים ואף מיליארדי דולרים, והם מצביעים נגדנו. ובכן, אנחנו נצפה בהצבעה. שיצביעו נגדנו. אנחנו נחסוך הרבה. לא אכפת לנו", אמר הנשיא האמריקאי לכתבים בבית הלבן. העצרת הכללית של האו"ם, שמונה 193 מדינות חברות, תערוך דיון חירום על ההחלטה האמריקאית לבקשת המדינות הערביות והמוסלמיות.  

מוקדם יותר, הבהירה שגרירת ארצות הברית לאו"ם, ניקי היילי, כי לא יהיה בכוונתה לעבור בשתיקה על הצבעה נגד הכרזת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהוא מכיר בירושלים כבירת ישראל. "חברות האו"ם תמיד מבקשות מאיתנו לעשות עוד ולתת עוד", כתבה היילי בחשבון הטוויטר שלה, "אבל כשאנחנו מחליטים, על פי רצון העם האמריקאי, איפה להציב את השגרירות שלנו, אנחנו לא מצפים שאלו שאנו עוזרים לנו יתקפו אותנו, ביום חמישי תהיה הצבעה שמבקרת את הבחירה שלנו, וארצות הברית תרשום שמות".

כזכור, ארה"ב הטילה וטו על קריאה דומה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שני, ובכך מנעה את קבלתה, למרות שעברה ברוב של 14 מדינות מול אחת. 

השגרירה היילי אמרה אז בפתח הדיון כי טראמפ לא יחזור על הטעות של קודמו, ברק אובמה, שלא הטיל וטו על ההחלטה שמגנה את הבנייה בהתנחלויות ומכריזה עליהן כלא חוקיות בדצמבר 2016. בסיום ההצבעה הוסיפה היילי כי "מה שראינו במועצת הביטחון הוא עלבון שלא ישכח בקרוב".