בפעם השנייה בחמשת השבועות האחרונים חייל מצבא קוריאה הצפונית ערק לקוריאה הדרומית, כך מסר הלילה (חמישי) בכיר במשרד ההגנה בסיאול. כוחות סיור צפון קוריאנים שיצאו לחפש אחר החייל נתקלו באש מחיילי הדרום שביצעו לעברם ירי אזהרה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "יונאפ", החייל הזוטר הופיע מול עמדת שמירה במערב הגבול בין המדינות ולא דווח כי חיילי המדינה המבודדת ירו לעברו בעת שערק.



תיעוד עריקת החייל הצפון קוריאני. קרדיט: רויטרס

כזכור, בחודש שעבר ערק חייל מקוריאה הצפונית לשכנה מדרום בפעולה נועזת ויוצאת דופן שאף תועדה על ידי המצלמות הרבות הפרוסות לאורך הגבול.  בסרטון שהתפרסם כמה שבועות לאחר מכן, תועדו את המאמצים של הרופאים הדרום קוריאנים להציל את חיי החייל שנורה על ידי חבריו. בתיעוד ניתן לראות את הרופאים מוציאים תולעים מבטנו של החייל הפצוע, עדות למצב הבריאותי הרעוע של נתיני המדינה הדיקטטורית, שלא פוסח על חיילי הצבא המקומי.



למזלו הגדול, הוא לא נהרג, ונמצא כ-50 מטרים מעבר לגבול, לשם לא יכלו אנשי הצבא לירות. החייל נמצא בצד הדרומי של הגבול, אשר גובל סמוך לכפר פנמונג'ום, היישוב האחרון בדרך לאחד הגבולות השקטים, אך הנפיצים ביותר בעולם. בדרך כלל, כאשר דברים כאלה קורים, משפחתו של החייל היא זאת שנענשת, הן בעבודות פרך ולעיתים קרובות אף במוות.



אלפי אנשים מנסים לעשות את המעבר הזה ולערוק מקוריאה הצפונית, אך רק 1000 איש מתוכם מצליחים מדי שנה לבצע את המהלך. רובם הגדול עושה זאת במעבר מסין, אך נדיר מאוד שמישהו מצליח לעשות את המעבר הזה דרך מעבר הגבול של שתי המדינות, אשר נמצאות בסכסוך צבאי מאז תחילת שנות ה-50, אז התעמתו בפעם האחרונה, אך בכל פעם סופגת קוריאה הדרומית איומים רבים מהצפונית. בין הצדדים מתקיימת הפסקת אש, אך לא הסכם שלום.




"ארה"ב מכינה תכניות למתקפה צבאית על קוריאה הצפונית"

בתוך כך, בדיווח של עיתון "הטלגרף" הבריטי פורסם אתמול כי ארה"ב מכינה תכניות למתקפה צבאית על קוריאה הצפונית על מנת לעצור את תכנית הגרעין שלה. הבית הלבן הגביר באופן דרמטי את ההכנות לפעולה צבאית בחודשים האחרונים על רקע החשש כי המאמץ הדיפלומטי לא מצליח. אופציה אחת שנבחנת היא השמדת אתר שיגור לפני שהמשטר בפיונגיאנג יעשה בו שימשו לניסוי טילים חדש. 
 
יתכן כי יותקפו גם מאגרי טילים. התקווה היא כי כוח צבאי יראה לקים גו'נג און כי ארה"ב "רצינית" לגבי מניעת פיתוח גרעיני נוסף ויגרום לו לנהל מו"מ. שלושה מקורות, שני בכירים לשעבר בממשל האמריקאי ובכיר בהווה, אישרו לטלגרף את ההכנה לאופציה צבאית. "הפנטגון מנסה למצוא אופציות שיאפשרו לו להכות באף את הצפון קוריאנים ולמשוך את תשומת ליבם".