הנסיך הארי וארוסתו, מייגן מרקל, הם חברים קרובים של נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה ורעייתו, מישל. הארי אף ראיין בשבוע שעבר את הנשיא לשעבר. אלא שהזוג הנשיאותי  לשעבר עשוי שלא להגיע לחתונה המלכותית שתיערך ב-19 במאי. הסיבה: הממשלה הבריטית לוחצת על הנסיך שלא להזמין את הזוג אובמה מחשש שהדבר יכעיס את הנשיא הנוכחי של ארצות הברית, דונלד טראמפ, שבתקופתו, היחסים בין ארה"ב לבריטניה הגיעו לשפל.

במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ בלונדון הביוע חשש כי פגיעה נוספת בטראמפ תימנע לראש הממשלה תרזה מיי לקיים איתו יחסים מועילים. גורם בכיר בממשלה אמר כי "הארי הבהיר שהוא רוצה להזמין את את בני הזוג אובמה, אז זה גורם לנו לחששות". לדבריו, טראמפ עלול להגיב בצורה רעה מאוד אם אובמה יוזמן לחתונה, לפני שלו היתה הזדמנות לפגוש את המלכה". גורם הוסיף כי מתנהלים מגעים בנושא והשרים יצטרכו בסופו של דבר להחליט. "אם מיי תחליט שאובמה לא יוזמן, הארי יצטרך לקבל את זה". הנשיא המכהן לא מסתיר את חוסר אהדתו לקודמו בתפקיד, ועל פי ההערכות, אם אובמה יוזמן, הוא ייעלב ויזעם על הבריטים.
 
מכיוון שהחתונה אינה אירוע ממלכתי, ראשי מדינות לא יוזמנו אליה. רשימת המוזמנים מנוהלת ע"י ארמון באקינגהאם, והממשלה רק יכולה לייעץ בנושא. עם זאת, הנשיא טראמפ ככל הנראה לא היה צפוי להיות מוזמן לחתונה בכל מקרה, מאחר והזוג הצעיר לא מסתיר את חוסר אהדתו אליו. מרקל כתבה ברשותות החברתיות בגנות הנשיא במהלך מסע הבחריות בשנה שעברה. 

העימות בין הבית הלבן לבין לונדון הגיע לאחר שורת ויכוחים בין טראמפ למיי בחושים האחרונים. לפני מספר שבועות ביקרה מיי את החלטתו של הנשיא לצטט תעמולה של הימין הקיצוני וכן להכיר בירושלים כבירת ישראל. הדבר הרגיז את טראמפ במתח עליה ביקורת בחזרה.