מלניה טראמפ ביקשה לשלוח ברכת חג למיליוני העוקבים שלה עם צילום סלפי שבו היא חובשת מצנפת של סנטה קלאוס, אולם התמונה עוררה סערה ברשתות החברתיות כשגולשים האשימו כי הצילום אינו מתאים למעמדה כגברת הראשונה אלא לימיה כדוגמנית.



בציוץ בטוויטר שהעלתה טראמפ (47) במהלך חופשת חג המולד באחוזת מאר א־לאגו בפלורידה, היא פרסמה סלפי שלה שולחת נשיקה בתוך פילטר מיוחד של מצנפת סנטה ואיילים מוזהבים יחד עם הכיתוב "חג מולד שמח" ואימוג'ים של בובה, עץ אשוח וסנטה. הציוץ זכה ליותר מ־110 אלף לייקים וליותר מ־19 אלף שיתופים.



על אף שהיו מי שקיבלו בברכה את הצילום, הציוץ עורר גם גל תגובות נזעמות שמזכיר יותר את התגובות שמקבל בדרך כלל בעלה הנשיא דונלד טראמפ, ולא הגברת הראשונה שאחוזי התמיכה בה עלו משמעותית בשנה האחרונה. "דביק מדי ועלבון למעמד של הגברת הראשונה", נאמר באחת התגובות. "באמת? הו, גברת, את זקוקה לתפילה", הוסיפה גולשת אחרת. "זו נראית כמו תמונה שהיית עושה בימי 'הדוגמנות' שלך. עצוב! את ובעלך נופלים!!!".



"בושה לגברת הראשונה, חג מולד או לא", כתב גולש נוסף. "את נראית כמו דוגמנית במהלך צילומים לשער של מגזין גברים. אני בטוח שהזקנים והעניים יעריכו את הצילום הזה, בהתחשב בכך שלך ולבחור שלך לא אכפת מהם, רק לחברים המיליונרים שלכם במאר א־לאגו". ובציוץ אחר נאמר "תישארי קלאסית, מלניה. אני מתגעגע למישל (אובמה)".



העץ ששתל הנשיא ג'קסון ב-1835 נכרת



בתוך כך, טראמפ, שאחראית גם לעיצוב והגינון של הבית הלבן, אישרה לעקור את אחד העצים המפורסמים ביותר של המעון הנשיאותי אחרי שאנשי הצוות קבעו כי הוא רקוב ומהווה סכנה.



עץ המגנוליה שעומד בצד הדרומי של הבית הלבן נשתל על ידי הנשיא אנדרו ג'קסון בשנת 1835 לזכרה של רעייתו רייצ'ל, שהלכה לעולמה שבע שנים קודם לכן, ימים ספורים לאחר שג'קסון נבחר לראשונה לנשיא השביעי. הזרעים הגיעו מעץ המגנוליה האהוב על הרעיה המנוחה בחווה המשפחתית בטנסי.


העץ הפך לאחד מסימני ההיכר של הבית הלבן והופיע ברקע של אירועים רבים, והנשיא לשעבר ברק אובמה אף שתל זרעים של העץ בגינת בית הנשיא בירושלים בעת שהיה אורחו של הנשיא לשעבר שמעון פרס במרץ 2013.



על אף מאמצים ממושכים, הודו מומחים כי הם לא יוכלו יותר להציל את העץ. "אנחנו מבינים שזה עץ היסטורי ונעשה שימוש בכל האמצעים כדי להצילו".