עשרות חמושים סוריים פונו היום (שבת) יחד עם בני משפחותיהם על גבי אוטובוסים של המשטר, סמוך לגולן הסורי, כמה ק"מ מגבול ישראל. צעד זה הוא חלק מהסכם לפינוי האזור מכל המורדים, ובכללם אנשי "ג'בהת שחרור א-שאם" (א-נוסרה לשעבר).



התקשורת הרשמית של המשטר הסורי דיווחה כי 153 בני אדם, בהם 106 לוחמים, עזבו את הכפר בית ג'ן בשעות הבוקר, ופנו לכיוון מחוז דרעא בדרום המדינה. בנוסף, פינו אוטובוסים כמאה בני אדם וביניהם 65 חמושים לאזור אידליב בצפון מערב המדינה במסגרת הסכם עם משטר אסד.



סוכנות הידיעות "איבא" השייכת לג'בהת שחרור א-שאם, ארגון המסונף לאל-קאעידה, דיווח כי המורדים פונו בשישה אוטובוסים יחד עם בני משפחותיהם, והגיעו בשלום לחלקים הנמצאים בשליטת האופוזיציה במחוז דרעא.



אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה (סאנ"א) כי קרוב ל-300 חמושים הקשורים לאל-קאעידה יפונו למחוז דרעא ומחוז אידליב בצפון מערב המדינה. בכך, השתלט המשטר הסורי על הכפר בית ג'ן, שלמרגלות החרמון הסורי. עם הפינוי, התפרסו תמונות של לוחמים שיעים מעיראק קרוב לגבול ישראל.




מורדים בסוריה. צילום: רויטרס
מורדים בסוריה. צילום: רויטרס



יש לציין כי התקשורת המזוהה עם נשיא סוריה בשאר אסד, דיווחה במהלך השבוע החולף, כי המורדים באזור בית ג'ן שבחרמון הסורי נכנעו וביקשו לנהל משא ומתן על יציאתם מהאזור אחרי יותר משלושה חודשים של קרבות עזים עם צבא המשטר. עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה האשים את המורדים בשיתוף פעולה עם ישראל, ואף קבלת סיוע צבאי וכלכלי. "תוכנית ישראל באזור זה הסתיימה עם נפילת אזור בית ג'ן", צוטט קצין סורי בכיר. "ישראל ניסתה להציל את התוכנית באמצעות ניסיון כושל להשתלט על הכפר חאדר בעבר, אך היא נכשלה כישלון חרוץ".



בינתיים, כלי תקשורת המזוהים עם המשטר מדווחים כי צבא סוריה יחד עם בני בריתו, ממשיכים להתקדם בפרבריו הדרומיים והמזרחיים של מחוז אידליב. בין היתר, פרסמה "התקשורת הצבאית" תמונות משחרור העיירות אלמשירפה ואבו דאלי.



בפרברי א-רקה המערביים מצא צבא סוריה שני קברים המוניים ובהם עשרות חיילים ואזרחים, שנהרגו על ידי ארגון המדינה האסלאמית "דאעש" בתקופת השתלטותו על האזור.



קצין סורי מסר כי "הקברים ההמוניים התגלו לאחר קבלת עדויות על ידי תושבים בכפרים המשוחררים". לדבריו, "התחלנו בהליכים משפטיים כדי לזהות את הקורבנות".