תשעה בני אדם נהרגו וחמישה נפצעו בפיגוע שאירע אתמול בכנסיית "מארמינה" בעיר חלוואן דרומית לקהיר, בירת מצרים. אחד מההרוגים הוא שוטר וארגון המדינה האסלאמית, דאעש, לקח אחריות על הפיגוע, באמצעות פרסום בסוכנות הידיעות שלו.

התקשורת המצרית פרסמה סרטונים ותמונות של שר הבריאות, ד"ר אחמד ראדי, כשהוא מנתח, יחד עם צוות מורחב של רופאים, את אחת הפצועות בבית החולים "א-נאסר" אליו הגיע כדי לבדוק את מצב הפצועים. הניתוח הצליח, והפצועה הועברה לבית החולים "מעהד נאסר".
דובר משרד הבריאות מסר, כי השר ניתח את הפצועה שסבלה מפצעי ירי, וכעת מצבה הרפואי יציב. מקור ביטחוני מצרי הכחיש דיווחים קודמים, לפיהם המפגע, שהיה רכוב על אופנוע חוסל, ומסר כי הוא נפצע קשה, נותח ונמצא תחת שמירה קפדנית. זאת, לאחר שסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הראו שתושבי העיר ביצעו בו לינץ' לאחר הפיגוע.
גיבור היום במצרים הוא יונס מוסטפא אל-מוגי שהשתלט על הטרוריסט, שאיבטח את חברו לפיגוע, לאחר שנפגע מירי ברגלו. זאת, למרות שהמפגע החזיק רובה ורימונים על גופו.סוכנות הידיעות הרשמית מסרה, כי "הטרוריסט איברהים איסמעיל מוסטפא (33), מהעיר חלוואן, נמצא באחד מבתי החולים וסובל מפצעי ירי, וכן ממכות בכל גופו".

בתוך כך, התקשורת במצריים דיווחה כי כוחות הביטחון סיכלו את "המגה פיגוע נגד כנסיות שתוכנן ללילה שבין ראשון לשני על ידי ארגון חאסם במדבר גיזה". בדיווח נאמר, כי שלושה מפעילי הארגון נהרגו ועוד עשרה נפצעו. בנוסף, נתפסו כלי נשק רבים.