הבחירות לנשיאות מצרים ייערכו באביב 2018, כאשר הקדנציה של הנשיא עבד אל־פתאח א־סיסי תסתיים ביוני 2018. אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, א־סיסי, שהדיח את הנשיא הנבחר מטעם האחים המוסלמים מוחמד מורסי מהשלטון בהפיכה צבאית, צפוי להיבחר לקדנציה נוספת. קולות רבים כבר מדברים על “בחירות" שתוצאותיהן נקבעו מראש. א־סיסי צפוי להמשיך להילחם בטרור בצפון סיני ולנסות במקביל להצר את צעדיה של טורקיה מצפון אפריקה, כנראה ללא הצלחה יתרה. כל זה, כמובן, אף על פי שהוא טרם הודיע על התמודדות לקדנציה נוספת.
 
שם נוסף שיכול להיות חם בחודשים הקרובים הוא גנרל אחמד שפיק, ראש הממשלה לשעבר, שהודיע כי הוא מתמודד לקדנציה נוספת, ובינתיים חזר בו והודיע כי הוא “לומד את העניין". בסעודיה צפויים להמשיך להתרחש שינויים דרמטיים בעקבות ויתורו של המלך סלמאן בן עבד אל־עזיז על הכתר, לטובת בנו יורש העצר מוחמד בן סלמאן בן ה־32. כידוע, בן סלמאן הכריז לאחרונה מלחמה על השחיתות בממלכה, ובמקביל ממשיך להכות בחותים, בעלי הברית של איראן, ולנהל מלחמת חורמה במשטר האייתוללות של הרפובליקה האסלאמית של איראן. ביוני הקרוב, על פי צו של המלך סלמאן, יתאפשר לראשונה לאישה הסעודית לנהוג ברכב. שינוי מהותי נוסף הוא הקולנוע שייכנס לממלכה במרץ הקרוב, לאחר שהממשלה ביטלה את האיסור על המסך הגדול. 
 
נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן ממשיך לחזק את הקשרים שלו עם מדינות ערביות, מה שמדאיג את הסעודים והמצרים. ארדואן גם ממשיך לחזק את אחיזתו בקטאר, שנמצאת בסכסוך עמוק עם שלוש ממדינות המפרץ הערביות – סעודיה, בחריין והאמירויות – בנוסף למצרים. ב־12 במאי צפויות בחירות לפרלמנט העיראקי, הראשונות מאז גירוש אחרון אנשי דאעש.

רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס

 

בנוסף, בינואר ייכנס לתוקפו מס ערך מוסף בסעודיה ובאמירויות, כחלק מיישום ההסכם שהתקבל על ידי מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ ביוני 2016 וכתוצאה מצניחת מחירי הנפט. בלבנון ילכו ב־6 במאי לבחירות בפרלמנט, בצל רעידת האדמה שליוותה את “התפטרותו" של ראש הממשלה סעד אל־חרירי, שעדיין לא לגמרי ברור מה עמד מאחוריה. 
 
העולם הערבי ממתין בכליון עיניים ל־14 ביוני, אז יחל מונדיאל 2018, שיימשך עד 15 ביולי. בתחרות ישתתפו ארבע מדינות ערביות: סעודיה, מצרים, תוניסיה ומרוקו. המונדיאל צפוי לאחד את העולם הערבי, לפחות בעירבון מוגבל. 

עבד אל פאתח אל סיסי. צילום: רויטרס
עבד אל פאתח אל סיסי. צילום: רויטרס