מיליארדי בני אדם חגגו הלילה (שני) את כניסתה של השנה האזרחית החדשה עם מסיבות, זיקוקים ואלכוהול ונשיקות תחת אבטחה כבדה. לאורך הלילה מדינות אירופה פתחו את השנה החדשה ובשעות אלו מצטרפת ארצות הברית לחגיגה העולמית.

גם בישראל הפאבים, הברים ומקומות הבילוי שקקו בצעירים שחגגו את הסילבסטר. בתי קפה, ברים ופאבים קושטו והוכנו תפריטים מיוחדים. ברחוב דיזנגוף הפאבים והברים היו מלאים כבר משעות הערב המוקדמות ורבים הגיעו לתפוס מקומות לקראת הרגע הגדול בחצות של המעבר לשנת 2018.



גם בפאב הסימטא ברחוב דיזנגוף, שם אירע לפני שנתיים (ב-1 בינואר 2016) פיגוע הירי הקשה, בו נרצחו שני בני אדם ושבעה נוספים נפצעו, לא היו מקומות פנויים לקראת השנה החדשה. 

"התחושה לקראת סיום השנה טובה. מתרגשים לסכם את שנת 2017 ומקווים לשנה עוד יותר טובה ב-2018", סיפר נדב (32) מתל אביב שהגיע לציין את הסילבסטר בפאב הסימטא – "יש כבר עצבות על מה שקרה כאן, אבל צריך להמשיך בחיים ובתל אביב יש חיים ללא הפסקה".



ניו זילנד הייתה המדינה הראשונה שקיבלה את פניה של שנת 2018, אולם החגיגות הגדולות הראשונות התרחשו שעתיים קודם לכן, כאשר העיר סידני שבאוסטרליה סיפקה את מופע הזיקוקים והפירוטכניקה הענק שנחשב לאחד המרשימים ביותר בעולם. כמיליון וחצי בני אדם, מקומיים ותיירים, התאספו בנמל סידני ובדיוק בחצות נדלקו השמיים במופע שכלל כשמונה טון של זיקוקים ואפקטים של אור וצבע, כולל קשת בענן שנועדה לציין את האישור ההיסטורי של נישואים חד מיניים.
בשעות הבאות התקדמו החגיגות לכיוון מערב, עם מופעי זיקוקים מרשימים בסין, ביפן ובקוריאה הדרומית, ובמהלך הלילה עפו זיקוקים גם ממגדל בורג' חליפה בדובאי, הגבוה ביותר בעולם, והתקיימו מסיבות גדולות ברחבי אירופה. בברלין, נקבע מתחם לנשים בלבד באזור החגיגות בשער ברנדנבורג, כלקח מההטרדות המיניות שנרשמו בעיר קלן לפני שנתיים.

סופת כפור בחוף המזרחי של ארצות הברית צפויה לגרום לביטולים של חלק ממסיבות הרחוב ומופעי הזיקוקים. בטיימס סקוור אמורים להתקבץ מאות אלפי בני אדם כדי לצפות בהורדת כדור הבדולח המסורתית, וזאת על אף שהטמפרטורה צפויה לעמוד על 12 מעלות מתחת לאפס באחד מערבי ראש השנה האזרחית הקרים ביותר שנרשמו עד כה.

המסיבות ברחבי העולם נערכו תחת אבטחה כבדה מאד, כאשר כוחות משטרה וצבא התפרסו במרכזי הערים ובמקומות הבילוי, לנוכח האיומים של ארגון דאעש לבצע פיגועים המוניים במדינות המערב ובמדינות החברות בקואליציה נגד הטרור.



ערב השנה החדשה בסין. צילום: רויטרס


חגיגות השנה החדשה בניו זילנד. צילום: רויטרס
חגיגות השנה החדשה בניו זילנד. צילום: רויטרס



צילום: רויטרס
צילום: רויטרס