טעות מביכה או פייק ניוז? סוכנות הידיעות רויטרס צייצה היום (שני) ידיעה על ההרוגים בהפגנות נגד המשטר באיראן, אך התמונה שפורסמה בחשבון הטוויטר שלה הייתה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ. לצד הכיתוב: "10 הרוגים בהפגנות המתמשכות באיראן", הופיעה תמונתם של נתניהו וכ"ץ בישיבת ממשלה, כאשר שר התחבורה לוחש לאוזנו של ראש הממשלה. 



הציוץ נותר עם התמונה השגויה במשך כשעתיים ללא שינוי, לפני שהוחלף עם ההודעה: "תיקון תמונה: אנחנו מוחקים את הציוץ שלנו על מנת להחליף את הצילום כדי שישקף בצורה מדויקת יותר את הנקודות העיקריות של הסרטון". סרטון הכתבה של רויטרס שמופיע בציוץ מתמקד בהפגנות באיראן, ואז מקדיש תשומת לב רבה לדברים שאמר השבוע השר כ"ץ בתמיכה בהפגנות נגד משטר האייתוללות. 


בעוד שהסיבה לשילוב התמונה עשויה לנבוע מטעות, יש שיגידו שתמונת הבכירים הישראלים נועדה לחזק את טענת המשטר האיראני כי המחאה במדינה נובעת מ"מזימה ציונית". מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, מסר בתגובה: "נדרוש הבהרות מרויטרס ושהתמונה תוחלף לאלתר". 

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו דחה את טענת נשיא איראן חסן רוחאני על התערבות ישראל במהומות במדינה. "שמעתי היום את טענתו של הנשיא רוחאני שישראל עומדת מאחורי ההפגנות באיראן", אמר נתניהו. "לא רק שזה שקר, זה נלעג. שלא כמו רוחאני, אני לא אעליב את העם האיראני. מגיע להם יותר. איראנים אמיצים נוהרים לרחובות. הם חותרים לחופש, לצדק, לחירויות הבסיסיות שנשללו מהם במשך עשרות שנים". 

הפגנות באיראן נגד המשטר. צילום: איי.אף.פי
הפגנות באיראן נגד המשטר. צילום: איי.אף.פי