לפחות תשעה בני אדם נהרגו במהלך הלילה (שלישי) בהפגנות המחאה נגד המשטר שנערכות בכל רחבי
איראן: מפגינים מסתערים על בניין משמרות המהפכה
איראן, כך על פי דיווחי הטלוויזיה האיראנית הממלכתית. האירועים הלילה התרחשו לאחר שאתמול דווח על 12 מפגינים שנהרגו ביום ראשון בלילה ואתמול. עוד דווח כי שני שוטרים נהרגו במחוז אספהאן. 
נוסף על כך דווח כי פרצה באיראן מחלוקת חריפה בין המנהיג העליון עלי חמינאי לנשיא חסאן רוחאני, עקב מחיקה של חלקים מנאום הנשיא שנועד לשידור ישיר לאומה, שבוטל לחלוטין בסופו של דבר. כמו כן ברשתות החברתיות הופץ סרטון שבו מתועדת פריצה של מפגינים לבניין משמרות המהפכה בעיר אהוואז. בסרטון נצפים המפגינים, לאחר שהצליחו לעקם את שערי הכניסה למקום, מורידים תמונות ושוברים חפצים בתוך המתחם על רקע קריאות בפרסית.
שר ההגנה אמיר חתאמי אמר כי "כל האויבים המושבעים של הממסד האסלאמי עושים כל ניסיון כדי ליצור תסיסה בעם האיראני". חתאמי טען כי "היוהרה העולמית", בהתכוונו  לארה"ב, "ושאר אויבי הארץ רוקמים מזימות כדי לראות את איראן חסרת ביטחון ויציבות".
 

התובע הכללי עבאס ג'עפרי דאולת־אבאדי הודיע על מעצרם של "מפירי סדר שתקפו מוסדות ציבוריים וגרמו להם נזק". סוכנות הידיעות פארס ציטטה את יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ בפרלמנט עלא א־דין ברוג'רדי כמי שמאשים את "אויבי המהפכה" בניסיון לנצל את האירועים כדי להפר את הסדר במדינה.
בתוך כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים על מחלוקת קשה שנתגלעה בין הנשיא רוחאני לבין המנהיג העליון חמינאי בכל הקשור למחאות. כזכור רוחאני הודיע כי יפנה בנאום לאומה ביום ראשון בערב, לאחר שההפגנות התרחבו ל־70 ערים ברחבי המדינה.
 
כלי תקשורת מקומיים פרסמו תמונות של רוחאני בשעה שהקליט נאום בלשכתו, אך הנאום לא שודר, ולשכת הנשיא וגם הטלוויזיה הרשמית לא הסבירו את המניעים לביטולו. אתר תאבנאק תהה, "מדוע לא שודר בטלוויזיה נאום הנשיא רוחאני?! האם סירב לשדר את הנאום המוקלט לאחר שהושמטו ממנו חלקים רבים?".
מקורות בכירים באיראן מסרו כי רוחאני ביקש לנאום בשידור חי אל העם, אך המנהיג העליון חמינאי סירב, אם כי הסכים לנאום מוקלט.
המקורות הוסיפו כי משמרות המהפכה לא הסכימו עם תוכן הנאום, ולכן הושמטו ממנו חלקים רבים. בסופו של דבר ויתר רוחאני על שידור הנאום החלקי.
מומחים לענייני איראן מסרו כי המחלוקת בין המנהיג העליון לנשיא מדגישה את המסוכנות והחשיבות המיוחסות להפגנות ברחבי המדינה, העשויות להביא להפלת המשטר בימים הקרובים.