הטענות של המשטר האיראני, לפיהן מדינות אחרות עומדות מאחורי ההפגנות ברפובליקה האסלאמית, הן מגוחכות, כך אמרה הערב (שלישי) שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, במסיבת עיתונאים. "אלה שטויות גמורות", אמרה היילי על דברי האייתוללה עלי חמינאי, שטען כי אויביה של איראן "מעודדים את המחאות באמצעות כסף, נשק וסוכני מודיעין".



היילי הוסיפה כי "ההפגנות פרצו באופן ספונטני, הן קורות בכל עיר באיראן. כך נראה עם שמתקומם לאחר שנים ארוכות של דיכוי". לדבריה, "ארה"ב מריעה לאומץ הבלתי רגיל של העם האיראני". 



עוד אמרה השגרירה האמריקאית, כי תקרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם ושל מועצת זכויות האדם בז'נבה, גוף שספג ביקורת רבה מהיילי על ההטייה שלו נגד ישראל. "אסור לנו לשתוק", אמרה, העם האיראני זועק לחירות". 



דבריה של היילי באים לאחר שהבוס שלה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייחס מוקדם יותר היום להפגנות באיראן, ובחר להאשים את קודמו בתפקיד, ברק אובמה: "העם האיראני סוף סוף נוקט פעולה נגד הברוטליות והשחיתות של המשטר", כתב הנשיא בטוויטר,  "כל הכסף שאובמה נתן להם בטיפשות, שימש אותם לטרור והם גם לקחו אותו לכיסם. לאנשים יש מעט מאוד אוכל, אינפלציה גבוהה והם ללא זכויות אדם. ארה"ב משגיחה".



מהבית הלבן נמסר הערב כי הנשיא דונלד טראמפ היה רוצה לראות את איראן מכבדת זכויות אדם ומפסיקה לתמוך בטרור. עוד נמסר כי הנשיא עדיין לא החליט אם לחתום על אשרור הסכם הגרעין עם איראן, פעולה שהוא צריך לבצע החודש. מחלקת המדינה אמרה כי חשוב שאיראן צחדש את הגישה לרשתות החברתיות אותן הגבילה.