קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, הורה לפתוח את קו הטלפון המיוחד עם קוריאה הדרומית, לאחר תקופה ארוכה בה היה לא פעיל. המהלך מגיע על רקע נאומו של ג'ונג און לקראת השנה האזרחית החדשה, כי הוא מעוניין שמשלחת ממדינתו תשתתף במשחקי אולימפיאדת החורף הצפויים להיערך בעיר פיאונגצ'אנג בקוריאה הדרומית בחודש הבא, והבעת רצון לניהול דיאלוג עם השכנה מדרום. בסיאול הציעו בתגובה לנאום לנהל שיחות בדרג גבוה.



בזמן שהיחסים בין הקוריאות מתחממים העוינות בין פיונגיאנג לוושינגטון נמשכת. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צייץ במהלך הלילה בתשובה לאמירתו של קים ג'ונג און במהלך הנאום המדובר, כי "אצבעו תמיד על הכפתור האדום", שמישהו "מהמשטר המורעב והמרושש שלו צריך ליידע אותו כי גם לי יש כפתור גרעיני, אבל הוא גדול יותר, חזק יותר ואפילו פועל".



ג'ונג און, אמר בנאום שנשא לכבוד השנה האזרחית החדשה כי "יכולת הגרעין שלנו הושלמו. שטחה של כל ארצות הברית נמצא בטווח הנשק הגרעיני שלנו והכפתור שמפעיל אותו נמצא תמיד על השולחן במשרד שלי. הם צריכים לדעת שזה לא איום אלא מציאות". 



הוא המשיך והוסיף כי וושינגטון לעולם לא תוכל לפתוח במלחמה נגד קוריאה הצפונית, אך הדגיש כי לא יעשה שימוש בנשק הגרעיני של מדינתו כל עוד לא יחוש שמאיימים על ביטחונה. "אנחנו צריכים לייצר המוני ראשי נפץ גרעיניים וטילים בליסטיים ולהאיץ את הפריסה שלהם".