ארבע עובדות בעבר ובהווה של חברת התעופה האמריקאית דלתא הגישו תביעה נגד החברה על אפליה אנטישמית כנגד עובדים ונוסעים יהודים .שנוסעים לישראל כל אחת ממגישות התביעה הן דיילות עם ניסיון של בין 10 ל-40 שנה, ועבדו במסלול הטיסה של דלתא מניו יורק לתל אביב. שתיים מהן הן "יהודיות או ישראליות" והן "הוענשו או נאלצו לעבוד באווירה עוינת" לאחר שהיו בקשר עם יהודים אחרים, כך לפי כתב התביעה.

אחת הדיילות, סינתיה פוקלמן, שעבדה בדלתא במשך 21 שנים, מאשימה כי החברה פיטרה אותה במרץ 2017 מפני שהיא יהודיה. דלתא הצדיקה את הפיטורים של פוקלמן בטענה שהיא לא היגעה לטיסה. פוקלמן מודה כי היא לא הגיעה לטיסה מסיבה רפואית, לפי התביעה, אך אומרת שדלתא נתנה לו חופשת מחלה ללא תשלום.
דיילת נוספת, ציפורה קובה, אומרת שנמנע ממנה מלהשתתף בתוכנית הגזברים של דלתא לאחר שהגישה אליה בקשה שלוש פעמים, למרות שהיו לה "ניסיון, ותק וכישורים", שכוללים שירות בצה"ל, ניסיון ניהול קודם ויכולת לדבר ארבע שפות, לפי התביעה. היא טוענת כי היא הופלתה מפני שהיא ישראלית. בשנה שעברה, קובה הייתה עדה לפיטורים של שבע דיילות שהיו יהודיות או ישראליות.


יהודים בארה"ב. צילום: סרז' אטאל, פלאש 90
יהודים בארה"ב. צילום: סרז' אטאל, פלאש 90

 
דיילת שלישית שאינה יהודייה, יאנג סוק סנצ'ז , אמרה כי היא הושעתה ללא תשלום וזכויות הטיסה שלה כעובדת נשללו לאחר שחלקה את "אישור הטיסה" שלה עם ידיד יהודי שאותו, לטענתה, היא הכירה למעלה מ-40 שנה. דלתא טוענת כי שללה את אישור הטיסה מסנצ'ז מפני ש"לא יכלה להראות ידע בסיסי" על המלווה שלה לטיסה, לפי התביעה.
 
"דלתא עודדה ושימרה גישה אנטי-יהודית, אנטי-עברית ואנטי-ישראלית בקרב ההנהלה, שבמעשים ובמילים, פעלה תחת ההנחה כי לא ניתן לבטוח ביהודים ובישראלים, כעובדים וכנוסעים, כי הם אגרסיביים ומתנהגים בצורה לא הולמת, וכי הם מתנהגים בצורה "מוזרה" בכך שהם מתפללים בטיסות ודורשים סידורי תזונה מיוחדים (ארוחות כשרות)", מסר עורך דינן של המתלוננות, בריאן מילדנברג. 

גרפיטי אנטישמי בסן אנטוניו, ארה"ב, ארכיון. צילום מסך
גרפיטי אנטישמי בסן אנטוניו, ארה"ב, ארכיון. צילום מסך