הבית הלבן מנסה למנוע את פרסומו של ספר העוסק בשנתו הראשונה של ממשל הנשיא דונלד טראמפ, ושגרם לסערה בוושינגטון. טראמפ עצמו תקף הבוקר (שישי) בטוויטר את מחבר הספר, מייקל וולף, ואמר כי נתן לו "אפס גישה" לבית הלבן. הספר, "אש וזעם: בתוך הבית הלבן של טראמפ", צפוי להגיע לחנויות בארצות הברית היום. 

הנשיא טען כי דחה את בקשותיו של וולף לגישה בבית להבן "פעמים רבות" וכי מעולם לא דיבר איתו על הספר, לטענתו הוא "מלא בשקרים וסילופים". טראמפ גם קשר בין הסופר לבין יועצו לשעבר, סטיב באנון, שמצוטט רבות בספר ושהנשיא טען כי איבד את שפיותו. טראמפ כתב בטוויטר: "תסתכלו על העבר שלו (מייקל וולף) ותראו מה יקרה לו ולסטיב הרשלני". 

הנשיא והבית הלבן תקפו השבוע בחריפות את באנון ו-וולף, לאחר שתקצירים של הספר התפרסמו בתקשורת והציגו תמונה כאוטית של הנשיא והסובבים אותו. על פי הפרסומים, באנון צוטט בספר כאומר כי "הסיכוי שהוא לא לקח אותם למשרד בקומה ה-26 במגדל טראמפ בשנת 2016 הוא אפסי". בתגובה נשיא ארצות הברית אמר כי "לבאנון אין שום קשר אליי או לנשיאות שלי. כשהוא הודח הוא לא רק איבד את העבודה שלו, אלא איבד את שפיותו לגמרי".

כזכור, בחודש אפריל 2017 טראמפ הדיח היום את באנון, יועצו האסטרטגי הראשי, מהמועצה לביטחון לאומי. בנוסף לבאנון, טראמפ גם צמצם את תפקידו של יועצו לביטחון המולדת, טום בוסרט במסגרת ארגון מחדש של המועצה. 

בכיר בבית הלבן אמר אז כי מדובר במהלך הגיוני ולא בצעד אחורה עבור באנון, שקיבל את התפקיד על מנת לפקח על היועץ הקודם לביטחון לאומי, הגנרל מייקל פלין, שפוטר בפברואר לאחר ששיקר על מפגשיו עם שגריר רוסיה בארה"ב.