1. מעצר מפתיע: נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, שהיה נשיא המדינה בין השנים 2013-2005, נעצר היום (שבת) על ידי השלטונות, כך דווח באלקודס אל-ערבי. על פי הדיווח, הוא נעצר בעת ביקורו בעיר שיראז, באישורו של חמינאי עצמו, זאת בשל הסתה לאלימות. כזכור, הוא אמר בנאום שנשא, לפני התחלת המהומות, כי "חלק מהבכירים במדינה חיים רחוק מהבעיות, ולכן אינם יודעים מה מדאיג את האנשים. הם לא יודעים מה קורה באמת, ואיראן


סובלת כעת ממחסור במשאבים". 



הוא הוסיף: "הממשל של רוחאני מאמין שהם הבעלים של האדמה, ושהאזרחים בורים ואינם מבינים דבר. האזרחים כועסים על הממשל בגלל שהם לקחו בעלות על הכספים של המדינה". לדברי הנשיא לשעבר והשרים בממשלתו "אינם מקבלים ביקורת או התנגדות המופנות נגד ביצועי הממשלה".



2. טיולים מסוכנים: אב ובנו חולצו היום מנחל אוג במדבר יהודה לאחר שנתקעו עקב עליית מפלס המים במקום כשהגיעו לחזות בשיטפונות באזור. לאזור הוקפצו כוחות משטרה, מתנדבי יחידת חילוץ מגילות, צוותי כב"ה ומסוק צבאי. הילד בן ה-11 פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא סובל מפגיעות קור, כאשר במקביל, חולצו ארבעה מטיילים נוספים שנתקעו באזור. סריקות נרחבות נמשכו לאורך הנחל על מנת לאתר מטיילים נוספים.

בתוך כך, עקב השיטפונות בדרום נסגר מוקדם יותר היום בכביש 90 באזור המלונות ועד לעין גדי, לאחר שנחל ערוגות עלה על גדותיו. גם כביש 234, גשר צאלים, נסגר לתנועה עקב הצפות. במשטרה ביקשו מציבור המטיילים להימנע מלהגיע לאזור.

חילוץ מטיילים במדבר יהודה. צילום: דוברות המשטרה
חילוץ מטיילים במדבר יהודה. צילום: דוברות המשטרה


3. "גאון ויציב נפשית": נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב היום לפרסום חלקים מתוך ספר חדש הסוקר את התנהלותו, בו צוטט היועץ האסטרטגי הראשי לשעבר בבית הלבן, סטיב באנון, אשר הודח על ידיו, באומרו כי "הסיכוי שהנשיא לא ידע שבנו נפגש עם בכירים רוסים במגדל טראמפ ב-2016 הוא אפסי". בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב הנשיא כי "שנה אחרי, הוכח שחקירת רוסיה גייט הייתה מתיחה על חשבון הציבור האמריקאי". כמו כן, הוא הוסיף כי "אני לא חכם, אלא גאון".

המנהיג האמריקאי הסביר כי "לאורך כל חיי, שני הנכסים הגדולים ביותר שלי היו יציבותי הנפשית והעובדה שאני ממש חכם. הילרי המושחתת ניסתה אף היא עם הקלפים האלה, וכידוע היא הפסידה בגדול". לטענתו, "הפכתי לאיש עסקים מצליח מאוד לכוכב טלוויזיה ומשם לנשיא ארה"ב (בניסיוני הראשון). אני חושב שאפשר לומר שאני לא חכם, אלא גאון וגם יציב מאוד".

4. ההמלצות בתיקי רה"מ צפויות להידחות: המשטרה צפויה לדחות עד לחודש אפריל את הגשת המלצותיה בחקירות תיקים 1,000 ו-2,000, בהם מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך לפי דיווח שפורסם אתמול ב"החדשות". על פי הדיווח, פרסום ההמלצות יידחה, בין היתר, בשל צורך בחקירה נוספת של נתניהו, לצד השלמות חקירה בארץ ובחו"ל.

5. ארה"ב נגד אונר"א: ארה"ב הקפיאה מענק הסיוע בסך 125 מיליון דולר לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, אונר"א, כך לפי דיווח שפורסם אתמול בחדשות 10. לפי הפרסום, דיפלומטים מערביים סיפרו כי מדובר בהקפאה של סכום שמהווה שליש מהמימון השנתי שמעבירה ארה"ב לארגון. בכיר בממשל האמריקאי הכחיש את הדיווח בשיחה עם הג'רוזלם פוסט. "נכון לעכשיו, לא התקבלו החלטות מסוג זה", אמר.

6. עימות בין המעצמות: במהלך כינוס של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המחאות באיראן, אשר התקיים הלילה, הביעה רוסיה את מחאתה נגד החלטת ארה"ב לדון בנושא, וטענה כי יש לאפשר למדינה "להתמודד עם הבעיות שלה".

במהלך הדיון אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, כי מטרת הדיון היא להראות ש"העולם מתבונן" בצעדי המשטר האיראני. בתגובה אמר שגריר רוסיה בגוף הבינלאומי, ואסילי נבצ'יה, כי "אמריקה מנצלת את פלטרפורמת מועצת הביטחון". בתוך כך, נציגים ממדינות אחרות, בהם גם זה של סין, הביעו הסתייגות לקיום הכינוס, וטענו כי המועצה היא לא המקום המתאים לקיום דיון בנושא המדובר.