עשרות מיליוני תושבים במספר מדינות בדרום-מזרח ארצות הברית, התמודדו בסוף השבוע עשרות מיליוני תושבים עם הסופה החורפית שגבתה את חייהם של 22 בני אדם בימים האחרונים והמשיכה להכות בעוצמה בכל האזור. שרותי החיזוי האמריקאים פירסמו אזהרה לפיה שלג כבד אמור להיערם עד לגובה של 70 ס"מ במדינות רבות בהן וירג'יניה, מרילנד, ניו ג'רזי ועוד, כאשר הטמפרטורות צנחו במקומות מסויימים עד מינוס 40 מעלות. 
 
בחלק גדול מדרום-מזרח ארה"ב הגיעו הרוחות עד 80 קמ"ש, כאשר רשויות החירום הזהירו את התושבים מפני חפצים שהתעופפו ברוח וקריסת עצים ועמודי חשמל. גם הנהגים הוזהרו מפני סכנות החלקה בכבישים שקפאו וכוסו בשכבת קרח. עוצמתה של הסופה החריגה הביאה את התקשורת האמריקאית לכנות אותה "סופת ציקלון", והחזאים הסבירו כי צניחה מהירה בלחץ הברומטרי היא שהביאה לרוחות העזות והשלג הכבד.

שלג בארצות הברית. צילום AFP

 
שלג בארצות הברית. צילום: AFP

 
הרוחות החזקות הביאו להצפות קשות במסצ'וסטס והותירו מעל למאה אלף בני אדם ללא חשמל. בפורטלנד נרשמה גאות בגובה 4.2 מטרים, השלישית בגובהה בהיסטוריה, כאשר גם בוסטון שברה את שיא הגאות של המים עם 4.62 מטרים. מי שעוד נפגעו בצורה קשה מהסערה שמכה כבר מספר ימים בדרום-מזרח ארה"ב הם עשרות אלפי נוסעים שאמורים היו לטוס משדות התעופה באזור, כאשר מעל ל-6,000 טיסות בוטלו בימים האחרונים בעקבות הסופה. גם שרותי הרכבות הופסקו בערים רבות, בעקבות שכבות הקרח שנוצרו על המסילות. 

מזג אוויר חריג בארצות הברית. צילום: רויטרס


מזג אוויר חריג בארצות הברית. צילום: רויטרס

 

אירוע חריג במיוחד התרחש במיסיסיפי, שם הציבו הרשויות תאי שירותים ניידים ברחובות, לאחר שצינורות רבים בבתי התושבים לא עמדו בלחץ המים הקפואים - והתפוצצו. הסופה, שהחלה בשבוע שעבר במפרץ מקסיקו, אמורה להגיע מחר אל הבירה וושינגטון ולפורטלנד, שאמורות לספוג כמויות גדולות של שלג.
 
רשויות החירום בערים רבות הורו על סגירת בתי הספר ועסקים מקומיים, ועל פתיחת מקלטים מחוממים עבור מחוסרי בית, בניסיון למנוע מקרי מוות נוספים כתוצאה מהקור העז. אלפי מפלסות הועמדו בכוננות על מנת לפנות את השלג מהרחובות, כאשר התושבים התבקשו להישאר בבתים על מנת לאפשר לרשויות החירום לפעול במרכזי הערים. "זה מאוד מפחיד. מעולם בחיי לא ראיתי כמות כזו של שלג" סיפר ג'ו וותרלי, 40, אמן המתגורר בלוס אנג'לס שנקלע לסערה בבוסטון, שם נערם השלג עד לגובה של 45 ס"מ. שרותי החיזוי בארה"ב צופים כי הסופה תשכך רק לקראת אמצע השבוע והטמפרטורות צפויות לעלות במקצת, אולם עדיין יישארו נמוכות מהממוצע.