מזרח ארצות הברית וקנדה סבלו הלילה (ראשון) תחת טמפרטורות נמוכות באופן חסר תקדים בעקבות סערה חורפית קטלנית שגבתה את חייהם של 22 בני אדם בימים האחרונים ושגרמה לכאוס בנמל התעופה של ניו יורק. בקנדה, הטמפרטורות הגיעו ל-50 מעלות מתחת לאפס במדינות אונטריו וקוויבק. עשרות מיליוני תושבים במספר מדינות בדרום-מזרח ארצות הברית, התמודדו בסוף השבוע עם הסופה החורפית שהמשיכה להכות בעוצמה בכל האזור. 
מפלי הניאגרה מכוסים קרח. צילום: רויטרס
 
שרותי החיזוי האמריקאים פירסמו אזהרה לפיה שלג כבד אמור להיערם עד לגובה של 70 ס"מ במדינות רבות בהן וירג'יניה, מרילנד, ניו ג'רזי ועוד, כאשר הטמפרטורות צנחו במקומות מסויימים עד מינוס 40 מעלות. גל הקור הארקטי שהגיע למזרח ארה"ב עלול לגרום לכוויות קור במקרה של חשיפה אליו במשך עשר דקות, הזהירו הרשויות. למעלה מ-3,420 טיסות בתוך, לתוך ומחוץ לארה"ב עוכבו ופעילותם של נמל התעופה קנדי בניו יורק ושל נמל התעופה צ'רלסטון בדרום קרוליינה שובשה באופן משמעותי. "אני מאבד סבלנות", צייץ בטוויטר נוסע בשם ג'יימס אלן שנאלץ לחכות במשך חמש שעות לאחר טיסתו בנמל התעופה קנדי. "שני ילדים קטנים רעבים, צמאים ועייפים ללא שירותים וללא עזרה בהשבת המטען. עלוב מאוד", כתב ברשת החברתית.

במזרח קנדה, שסבלה ממזג אוויר קר באופן קיצוני במהלך השבועיים האחרונים, טיסות רבות עוכבו או בוטלו בנמל התעופה של טורונטו, ועיירות בחוף מדינת קוויבק סבלו משיטפונות. "כוויות קור עלולות להתפתח לאחר חשיפה של עשר דקות לרוח קרה. שימרו על עזרה ראשונה ברכב שלכם", התריע השירות המטאורולוגי הקנדי.

שלג בארצות הברית. צילום: איי.אף.פי
שלג בארצות הברית. צילום: איי.אף.פי

 
בחלק גדול מדרום-מזרח ארה"ב הגיעו הרוחות עד 80 קמ"ש, כאשר רשויות החירום הזהירו את התושבים מפני חפצים שהתעופפו ברוח וקריסת עצים ועמודי חשמל. גם הנהגים הוזהרו מפני סכנות החלקה בכבישים שקפאו וכוסו בשכבת קרח. עוצמתה של הסופה החריגה הביאה את התקשורת האמריקאית לכנות אותה "סופת ציקלון", והחזאים הסבירו כי צניחה מהירה בלחץ הברומטרי היא שהביאה לרוחות העזות והשלג הכבד.
 
הרוחות החזקות הביאו להצפות קשות במסצ'וסטס והותירו מעל למאה אלף בני אדם ללא חשמל. בפורטלנד נרשמה גאות בגובה 4.2 מטרים, השלישית בגובהה בהיסטוריה, כאשר גם בוסטון שברה את שיא הגאות של המים עם 4.62 מטרים. מי שעוד נפגעו בצורה קשה מהסערה שמכה כבר מספר ימים בדרום-מזרח ארה"ב הם עשרות אלפי נוסעים שאמורים היו לטוס משדות התעופה באזור, כאשר מעל ל-6,000 טיסות בוטלו בימים האחרונים בעקבות הסופה. גם שרותי הרכבות הופסקו בערים רבות, בעקבות שכבות הקרח שנוצרו על המסילות. 

מזג אוויר חריג בארה"ב. צילום: רויטרס
מזג אוויר חריג בארה"ב. צילום: רויטרס

 
אירוע חריג במיוחד התרחש במיסיסיפי, שם הציבו הרשויות תאי שירותים ניידים ברחובות, לאחר שצינורות רבים בבתי התושבים לא עמדו בלחץ המים הקפואים - והתפוצצו. הסופה, שהחלה בשבוע שעבר במפרץ מקסיקו, אמורה להגיע מחר אל הבירה וושינגטון ולפורטלנד, שאמורות לספוג כמויות גדולות של שלג.

מזג אוויר חריג בארה"ב. צילום: רויטרס
מזג אוויר חריג בארה"ב. צילום: רויטרס

 
רשויות החירום בערים רבות הורו על סגירת בתי הספר ועסקים מקומיים, ועל פתיחת מקלטים מחוממים עבור מחוסרי בית, בניסיון למנוע מקרי מוות נוספים כתוצאה מהקור העז. אלפי מפלסות הועמדו בכוננות על מנת לפנות את השלג מהרחובות, כאשר התושבים התבקשו להישאר בבתים על מנת לאפשר לרשויות החירום לפעול במרכזי הערים. "זה מאוד מפחיד. מעולם בחיי לא ראיתי כמות כזו של שלג" סיפר ג'ו וותרלי, 40, אמן המתגורר בלוס אנג'לס שנקלע לסערה בבוסטון, שם נערם השלג עד לגובה של 45 ס"מ. שרותי החיזוי בארה"ב צופים כי הסופה תשכך רק לקראת אמצע השבוע והטמפרטורות צפויות לעלות במקצת, אולם עדיין יישארו נמוכות מהממוצע.