החלטה מבריקה או הזויה? שופט בית משפט בעיר האל שבבריטניה הודיע כי נאשם שהורשע באיומים והטרדת אישה ייאלץ בשנים הקרובות "לעדכן" את תחנת המשטרה באזור מגוריו בכל פעם שירצה להיות בקשר אינטימי עם אישה. העבריין ג'ונתן גארנר (24) נדון לאחרונה ל־26 שבועות מאסר בפועל בעקבות הרשעתו. בגזר הדין נכתב כי הנאשם נדון במקביל גם לחמש שנים של "עמידה בקוד התנהגות פלילית".

פרטי הסעיף יוצא הדופן: "על הנאשם למסור לתחנת המשטרה המקומית את הכתובת שבה הוא מתגורר או נמצא בה מעל ל־28 ימים ברציפות. על הנאשם למסור לתחנת המשטרה המקומית את שמה של כל בת זוג חדשה שתהיה לו, בתוך 14 ימים מתחילתו של קשר אינטימי חדש". גארנר, שהכחיש נמרצות את סעיפי האישום נגדו, הוזהר על ידי בית המשפט, שלא להטריד נשים נוספות.
 
גזר דין זה מתווסף להחלטה תמוהה נוספת שהתקבלה ביורקשייר. בשבוע שעבר החליט בית המשפט להפחית לשנתיים "בלבד" את האיסור על יחסי מין שהוטל על ג'ון אוניל. מדובר בנאשם אשר זוכה מאונס, אולם למרות זאת השופט אנדרו סטאבס הודיע כי עדיין מדובר באדם "מסוכן לחברה", והטיל עליו עונש איסור קיום יחסי מין "ללא הגבלה" – איסור שלא ברור האם וכיצד ניתן לאכפו.

שוטרים בבריטניה. צילום: רויטרס
שוטרים בבריטניה. צילום: רויטרס