מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, חוגג היום (שני) את יום הולדתו, כך לפי הערכות ברחבי העולם, זאת על אף שמשטרו סירב להודיע בפומבי על כך. באופן תמוה, אף חג לאומי לא הוקצה לציון חגיגות יום ההולדת של השליט הצעיר, זאת למרות שיום הולדתו של אביו המנוח, קים ג'ונג איל, נחגג מדי שנה ב-16 בפבואר, ביום חופש לאומי, שנקרא "יום הכוכב הזוהר". באופן דומה, גם יום הולדתו של סבו קים איל סונג צוין ב-15 באפריל בכל שנה, ומסומן בלוח השנה של המשטר כ"יום השמש".



למעשה, ממשלת פיונגיאנג עשתה מאמצים רבים במהלך השנים על מנת להסוות את קיומו של היום המדובר. כזכור, בשנת 2014 כוכב ה-NBA לשעבר, דניס רודמן, שר לרודן "יום הולדת שמח" לאחר משחק כדורסל שבו השתתף בפיונגיאנג.



"אין ספק שהוא המנהיג, אבל זה עדיין מוקדם מדי לדעתי להודות בקיום היום הזה", אמר איידן פוטסטר-קרטר, עמית מחקר בכיר בחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת לידה. הוא הסביר כי "אם חייו יהיו ארוכים כמו אלו של סבו הוא יוכל להישאר בשלטון במשך חצי מאה נוספת, כך שחשוב להיות נאמן לו".



יש לציין כי חגיגות יום ההולדת של אביו וסבו של המנהיג הצפון-קוריאני כוללים בדרך כלל יום שידורים ארוך המלווה אותן. בשנת 2012, כך לפי דיווחים זרים, המשטר העניש את האזרחים של בכו על מותו של קים ג'ונג איל, וגזר דינם היה לפחות שישה חודשים במחנות עבודה.