בדרך להסתבך? התובע הכללי האמריקאי, רוברט מולר, צפוי לזמן את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למתן עדות בפרשת מעורבות רוסיה בבחירות ארה"ב בשנת 2016, כך נחשף היום (שני) ברשת CBNC, שציינה גם כי חוקרי ה-FBI שוחחו עם עורכי דינו של המנהיג האמריקאי בנושא. שניים מעורכי הדין של טראמפ, טיי קוב וג'ון דווד סירבו להגיב לדיווח.



הצוות המשפטי של מולר דן במגוון אפשרויות לגבי הפורמט שבו יתנהל התהליך, כולל כתיבת תשובות לשאלות שיישאל, כך לפי שלושה בכירים המעורים במידע, שצוטטו ברשת האמריקאית.



לפי הדיווח, הצוות המשפטי של טראמפ ביקש הבהרה ביחס לאופן שבו יתושאל טראמפ, כאשר התהייה היא האם מולר בעצמו יהיה זה שיעשה זאת. כמו כן, מקורבי הנשיא ביקשו לדעת מהם המקומות הפוטנציאליים לקיום המפגש, ומה משך הזמן שאמורה לקחת העדות. כמו כן, יש לציין כי טראמפ אף עשוי להיחקר בפרשה המדוברת, אם כי אין בשלב זה אינדיקציה לכך, וגם למצב כזה נערכים בסביבתו.


מולר. צילום: רויטרס
מולר. צילום: רויטרס


כזכור, בסוף אוקטובר 2017 אושרה הגשת כתבי האישום הראשונים בחקירת הפרשה המתמקדת בקשרים שניהל הקרמלין עם ראשי קמפיין הבחירות של טראמפ, לכאורה, כמו גם בניסיונו של הנשיא לפגוע בחקירה, כך על פי החשד,

שבועיים לפני כן בלבד נחקר בנושא ראש הסגל לשעבר בבית הלבן ריינס פריבוס. עורך דינו וויליאם בורק אמר אז כי "פריבוס תושאל מרצון על ידי צוותו של התובע המיוחד ושמח לענות על כל השאלות שלהם". פריבוס עצמו, לעומת זאת, סירב להגיב.