פרויקט 'קסנדרה' נפתח מחדש: משרד המשפטים האמריקאי הודיע על הקמת כוח משימה שייבחן את פעולות ההסחר בסמים והלבנת ההון של חיזבאללה, זאת בעקבות התחקיר של אתר פוליטיקו שטען כי ממשל אובמה החליט להעלים עין מהעבירות של ארגון הטרור הלבנוני על מנת להגן על הסכם הגרעין עם איראן. כוח המשימה יחל לבדוק במחדש את החקירות שנבעו מפרויקט 'קסנדרה', של סוכנות הסמים של ארצות הברית שפעל נגד חיזבאללה. 



"משרד המשפטים לא ישאיר אף אבן הפוכה על מנת לנטרל איומים על אזרחינו מארגוני טרור ולחסל את משבר הסמים", נמסר בהצהרה.



ההחלטה של משרד המשפטים היא המשך לקריאתו של התובע הכללי, ג'ף סשנס, לפתוח בחקירה של רשויות החוק במדינה לבדיקת הטענות לפיהן ממשל נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, פגע במכוון בתכנית האמריקנית למיגור הברחות הסמים של חיזבאללה כדי לא למנוע חתימה על הסכם הגרעין עם איראן שתומכת בארגון. 



על פי התחקיר המקיף של אתר "פוליטיקו" שפורסם בתחילת השבוע, ממשלו של ברק אובמה, במסגרת מאמציו לחתור להסכם גרעין בין איראן והמעצמות, ניטרל את מאמצי רשויות החוק האמריקאיות לפגוע בנתיב הברחת הסמים של חיזבאללה, גם כאשר ארגון הטרור הלבנוני בחסות איראנית הבריח קוקאין לתוך ארה"ב.
 
עוד על פי התחקיר, המבצע של רשויות החוק בארה"ב, שכונה "פרויקט קסנדרה", הושק ב-2008 לאחר שהמנהל לאכיפת סמים בארה"ב (DEA) צבר ראיות לכך שחיזבאללה הפך מארגון פוליטי וצבאי במזרח התיכון לארגון פשע בינלאומי, שחלק מהחוקרים האמינו כי הוא מרוויח מיליארד דולר בשנה מסחר בסמים ונשק, הלבנת הון ופעילויות פליליות אחרות. 
 
במהלך שמונה השנים הבאות השתמשו הסוכנים האמריקאים שעבדו במתקן של סודי ביותר בשנטילי, וירג'יניה, בהאזנות סתר, במבצעים סמויים ובמידעים כדי למפות את הרשתות הבלתי חוקיות של חיזבאללה, בסיוע 30 סוכנויות ביטחון אמריקאיות וזרות.