שר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוחין, אמר הערב (חמישי) כי הוא מצפה שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יטיל סנקציות חדשות על איראן. "אנחנו ממשיכים לבחון את הנושא", אמר מנוחין, "הצגנו את הסנקציות האפשריות ואני חושב שיהיו עוד".



הדברים של מנוחין באים יממה בלבד לפני שהנשיא טראמפ צריך להחליט אם להמשיך את ההקלות בסנקציות על איראן, כפי שנקבע בהסכם הגרעין, או להשאירi. גורם בממשל אמר אתמול כי אם טראמפ גם אם הנשיא יחליט להקל בסנקציות הקיימות, הממשל ינקוט בצעדים חדים נגד אישים ועסקים איראניים. 



במהלך השבוע הקרוב צריך הנשיא טראמפ להחליט אם להמשיך להסיר את הסנקציות נגד איראן, כפי שנקבע בהסכם הגרעין מ-2015. באותה תקופה, הבית הלבן צריך להודיע לקונגרס אם איראן עומדת בתנאי ההסכם. 



נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שוחח הערב עם טראמפ, לקראת ההכרעה של הנשיא האמריקאי מחר, ואמר לו כי יש לשמור על הסכם הגרעין וכי צרפת נחושה להבטיח יישום מוחלט שלו. לדבריו, יש צורך בהגברת הדיאלוג עם טהרן על תוכנית הטילים שלה והמדיניות אותה היא נוקטת במזרח התיכון. בתגובה אמר טראמפ כי הרפובליקה האסלאמית צריכה להפסיק את לפועל לגרימת אי יציבות באזור. 



מוקדם יותר הודיע האיחוד האירופי כי איראן עומדת בתנאי הסכם הגרעין. שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, אמרה כי הארגון נותר מחויב ליישום הסכם הגרעין עם משטר האייתוללות. "ההסכם עובד, הופך את העולם לבטוח יותר ומונע מרוץ חימוש גרעיני באזור. אחדות הקהילה הבינלאומית הכרחית לשימורו", אמרה מוגריני לאחר פגישה של שרי החוץ של גרמניה, צרפת, בריטניה והאיחוד האירופי עם שר החוץ של איראן, שהתקיימה היום בבריסל.