נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הבוקר (שישי) לסוגיית המהגרים מהאיטי וממדינות אפריקה ואמר "מדוע שנרצה לקבל מהגרים ממדינות מחורבנות?", כך על פי גורמים שנכחו במקום. על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, שציטט גורמים שהיו בפגישה, הנשיא תהה: "למה אנחנו מקבלים את כל האנשים האלה".
עוד דווח כי טראמפ הציע "להביא לארצות הברית יותר אנשים ממדינות כמו נורבגיה". גורמים בבית הלבן הסבירו כי "הנשיא פתוח לקבל אנשים ממדינות אסיה, מפני שהם תורמים, לפי דעתו, לכלכלת ארצות הברית". בתקשורת האמריקאית נטען כי הנוכחים בפגישה נדהמו מההערות של טראמפ, שאמר גם: "למה אנחנו צריכים לקבל כל כך הרבה אנשים מהאיטי? צריך להוציא אותם מהמדינה". 
בתוך כך, נשיא ארצות הברית כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מבטל את ביקורו המתוכנן בלונדון. הוא היה אמור להגיע במהלך החודש כדי לחנוך את השגרירות האמריקאית החדשה בממלכה המאוחדת."ביטלתי את הביקור בלונדון בגלל שאיני מעריץ של ממשל אובמה. הממשל מכר שטח במיקום טוב בעיר, בסכום נמוך, כל זאת בשביל לבנות מבנה חדש בעלות של 1.2 מיליארד דולרים", כתב, "עסקה רעה, אני לא מוכן להגיע כדי לגזור סרט". על פי הדיווחים ברשת סקיי ניוז, מזכיר המדינה רקס טילרסון צפוי להחליף את הנשיא בטקס. 

היחסים בין טראמפ לפוליטיקאים הבריטים אינם יציבים, למרות שראש הממשלה תרזה מיי היתה לפוליטיקאית הראשונה, שאינה אמריקאית, שפגשה את טראמפ, מספר ימים לאחר כניסתו לתפקיד בשנה שעברה. בנובמבר האחרון, נשיא ארצות הברית תקף את מיי בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, בעקבות הביקורת שמתחה עליו, לאחר ששיתף סרטונים אנטי מוסלמים בטוויטר, שפורסמו על ידי קבוצה ימנית קיצונית בריטית. "תרזה, אל תתמקדי בי, תתמקדי בטרור האסלאמי הקיצוני שמשתלט על בריטניה. אנחנו יודעים איך להסתדר לבד", כתב בציוץ הפרובוקטיבי.