התפתחות בסקנדל החלב שמסעיר את צרפת ואירופה כולה. אתמול, כחודש לאחר שהתפוצצה שערוריית אבקת חלב התינוקות הנגוע שיוצרה בצרפת, התייצב מנכ"ל ונשיא חברת לקטליס לראיון שבו הודה כי אנשיו הורו על החזרתן מהחנויות של כ־12 מיליון אריזות של חלב, שמסיבה כלשהי, היה נגוע בחיידק הסלמונלה.



הנשיא, עמנואל בנייה, אמר כי חברתו, הנחשבת ליצרנית מוצרי החלב המובילה בעולם, הורתה להחזיר מהחנויות את כל האריזות מ־83 המדינות שמוכרות את המוצר. לדבריו, "התרחשה תאונה ככל הנראה באחד מקווי הייצור, שאליו חדר הזיהום". הוא הודה כי בחודשי אוגוסט וספטמבר האחרונים התגלה חיידק הסלמונלה על אביזרי ניקוי, כמו מטאטאים, ועל מכסים של מערכת הייבוש.



על פי הנתונים שנמסרו מהחברה, 35 תינוקות מצרפת, שצרכו את אבקת החלב הזו, נפגעו. בספרד דיווחו על מקרה אחד וגם ביוון ישנו חשד לכמה תינוקות שנפגעו. יצוין כי מדובר ככל הנראה במקרים קשים במיוחד כאשר על פי ההערכות, מאות וייתכן שגם אלפי תינוקות חלו בעקבות שתיית החלב הנגוע אולם באורח קל בלבד. למרות ניסיונותיו של בנייה למזער נזקים, חקירה כבר נפתחה נגד החברה ורשתות השיווק בחשד לגרימת פציעות, העמדת חיי אדם בסכנה, ומרמה בנסיבות מחמירות.



יש לציין כי עד כה לא דווח על מקרי מוות בעקבות המחדל הקשה, אולם טרם התבררו במלואן, ההשלכות של שתיית החלב על מערכת העצבים ומערכות חיוניות אחרות של התינוקות שנפגעו.



"התינוק שלי היה על סף מוות, והוא עדיין לא החלים לחלוטין", סיפרה אם נסערת, שבנה חלה. היא הוסיפה כי "כל ניסיונות ההרגעה של החברה הזו ושל שלטונות הבריאות התבררו כשקריות". לטענת ועד המשפחות הזועם, גם לקטליס וגם הממשלה עצמה אחראיות למחדלים הנוראים שהתבררו בפרשה זו. בין היתר, גופים אלו לא איתרו את הבעיה בזמן, החברה התעלמה מהדוחות שקיבלה מפקחי הבריאות הממשלתיים, כשאלו מצדם, לא התעקשו לאכוף את ההוראות בשל תקופת החגים של סוף השנה. זעם גדול במיוחד מופנה כעת כלפי רשתות השיווק שהתעלמו מההוראה שניתנה להפסיק את השיווק והמשיכו למכור את החלב הנגוע.