פרטים חדשים על פיצוץ מכוניתו של פעיל חמאס, מוחמד (אבו חמזה) חמדאן, פורסמו הבוקר (שני) בכלי התקשורת בלבנון, בניסיון לשרטט את דמותו של יעד החיסול, תוך חשיפת התנהלותו במהלך האירוע. לפי הדיווח, הפעיל בן ה-34, ואחיו של בכיר ארגון הטרור אוסאמה חמדאן, יצא מביתו עם אשתו, דואה זאקי עבדאללה שראווי, בדרכו למכוניתו, כך לפי מקורות שצוטטו באתר "א-נשרה" הלבנוני.



המקורות מסרו גם כי חמדאן עמד ליד רכבו, ולא שהה בתוכו, כאשר התפוצץ המטען, במשקל 500 גרם, ולכן נפגע בלבד, ולא נהרג. המטען המדובר, כך לפי הדיווח, הכיל כדוריות ברזל והופעל בעזרת שלט על ידי אדם שעקב אחרי חמדאן מהרגע שבו עזב את ביתו. "העובדה שהוא ניגש לתא המטען, הצילה את חמדאן ממוות ודאי", סיפר עד ראייה.


המקור הלבנוני הוסיף, כי מדובר באחד הפעילים החשובים בשלוחת לבנון של חמאס, ולכן זהותו הוסתרה, לא הוצבו מצלמות אבטחה בכניסה לביתו ואין לו מאבטחים. על פי המקור, חמדאן, אחיו של בכיר החמאס בלבנון אוסאמה חמדאן, שימש כ"אחראי על התיאום הביטחוני והצבאי בתוך פלסטין. תפקידו החשוב הפך אותו לאדם המוסתר מעיני הלבנונים והפלסטינים, שכן הוא אינו אישיות מוכרת בצידון, ואינו נחשב לבכיר בארגון בלבנון".

אתר "א-נאשרה" הוסיף עוד כי בנובמבר שעבר, עצרו כוחות הלבנון ב"אל-חי אל-ווסטאני" בצידון את האזרח מוחמד א-דאבט, בחשד כי היה בקשר עם טרוריסטים מחוץ ללבנון. באותו יום, הודה א-דאבט שהוא משתף פעולה עם ישראלים, וטען כי "ישראל מחפשת ליצור בלבול בעיר צידון, כולל האפשרות להתנקש בחייה של חברת הפרלמנט בהיאה חרירי".

המקור הביטחוני הלבנוני חשף גם כי ישנם שלושה סימנים על כך שישראל מעורבת בניסיון ההתנקשות: העובדה שאבו חמזה מהווה דאגה לישראל בשל התפקיד המוטל עליו; ההודאות של העצור א-דאבט; הדבר השלישי, זה שזו אינה הפעם הראשונה שישראל מנסה להתנקש בחיי פלסטינים בלבנון, לרוב נמצאים בקשר עם חמאס


כזכור, באירוע שהתרחש אתמול במחלאת אל בוסתן שבצידון, אשר בדרום לבנון, הוא נפגע ברגלו, שבהמשך, כך לפי דיווחים זרים, נכרתה על ידי הרופאים שטיפלו בו.

בחמאס הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל לאחר האירוע, כמו גם בכלי התקשורת בלבנון, בהם צוין כי כלי טיס ישראלים שהו באוויר באותה עת. על פי הדיווחים באתרים הלבנונים, כתוצאה מפיצוץ המטען נשרף המנוע של רכבו של חמדאן במלואו, ומספר מכוניות נוספות נפגעו אף הן.

בתקשורת הלבנונית דווח כי "יעד החיסול היה מורה לחינוך מיוחד". בנוסף, ברשת "אל-מיאדין" דווח כי בתקופה האחרונה נחשפו כמה חוליות של המוסד, בהן גם בצידון.

ראש עיריית צידון, מוחמד א-סעודי, אמר מאוחר יותר, בשיחה שקיים עם רדיו "קול לבנון", כי הרכב הממולכד התפוצץ ברגע שהפעיל פתח את הדלת, בכוונה להיכנס אליה.