רופא הבית הלבן הדף הערב (שלישי) את הביקורות הרבות שהושמעו לאחרונה נגד כשירותו הפיזית והקוגניטיבית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן הוא טען כי "מצבו הבריאותי של הנשיא מעולה", והוסיף כי "אין לו שום דאגות לגבי יכולתו הקוגניטיבית-שכלית של טראמפ". בתוך כך, הוא חשף גם כי המנהיג האמריקאי לוקח תרופה נגד התקרחות, ששמה "פרופסיה".



מלבד זאת, הוא ציין כי העובדה שטראמפ דיבר לא ברור במספר נאומים שנשא לאחרונה, בהם גם נאום ההכרה בירושלים כבירת ישראל, נגרמו, ככל הנראה, כתוצאה מתרופה שהוא רשם לו.



לדברי הרופא, לחץ הדם של טראמפ עמד על 122/74 במהלך הבדיקה, בעוד שבדיקת היכולת הקוגניטיבית שלו עמדה על 30/30. ואולם, לצוות הרפואי היו הערות לגבי המשקל של הנשיא, שעומד על 108 קילוגרם (ק"ג), והם אף המליצו לו לאבד בין 10 ל-15 ק"ג.



הבית הלבן. רופא המוסד לא מודאג ממצבו של טראמפ. צילום: רויטרס
הבית הלבן. רופא המוסד לא מודאג ממצבו של טראמפ. צילום: רויטרס



נושאים נוספים שאליהם התייחס הרופא הם רמת הכולסטרול של הנשיא, כאשר בהקשר זה הוא ציין כי המנהיג האמריקאי לוקח תרופה להורדת רמת הכולסטרול.



כזכור, לפני עשרה ימים טען טראמפ כי הוא "יציב נפשית וגאון", בתגובה לטענות שפורסמו נגדו בספר "אש וזעם - בתוך הבית הלבן של דונלד טראמפ". לטענתו, "הפכתי לאיש עסקים מצליח מאוד לכוכב טלוויזיה ומשם לנשיא ארה"ב (בניסיוני הראשון). אני חושב שאפשר לומר שאני לא חכם, אלא גאון וגם יציב מאוד".



יממה לאחר מכן התייצב לצדו ראש ה-CIA מייק פומפאו, שטען בראיון ברשת פוקס כי "טראמפ כשיר לגמרי להיות נשיא". הוא הסביר כי "הנשיא מחויב, הוא מבין את המורכבויות ושואל שאלות קשות מאוד את הצוות שלנו ב-CIA, כדי שנוכל לספק לו כל מידע שהוא צריך על מנת לקבל החלטות מדיניות טובות".