נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (רביעי) למשבר סביב תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית ואמר כי השיחות עם פיונגיאנג לא יובילו לשום דבר משמעותי. "אנחנו משחקים משחק פוקר מאוד מאוד קשוח עם קוריאה הצפונית בנושא תוכניות הגרעין שלה", אמר טראמפ והוסיף כי פיונגיאנג מתקרבת מידי יום ליכולות שיגור של טילים ארוכי טווח לעבר ארצות הברית. "הם עדיין לא שם, אבל הם קרובים. והם מתקרבים עוד כל יום", אמר.
תיעוד הניסוי של קוריאה הצפונית

הנשיא האמריקאי ציין כי רוסיה מסייעת לצפון קוריאנים באספקה תוך כדי הפרה של הסנקציות הבינלאומיות. "רוסיה לא עוזרים לנו כלל בנושא קוריאה הצפונית", אמר, "הרוסים מחפים על המאמצים שסין עושים לטובתנו בנושא".
טראמפ סירב להגיב לשאלה האם הוא ניהל מגעים כלשהם עם המנהיג הצפון קוריאני, קים ג'ונג און. "אני לא חושב שלשבת איתו יפתור את הבעיה", ציין, "אני לא חושב ששיחות יובילו למשהו משמעותי. דיברו במשך 25 שנים והם ניצלו את הנשיאים הקודמים שלנו".
כמו כן, הנשיא החמיא לסין על מאמציה למניעת אספקת נפט ופחם לפיונגיאנג אך ציין כי הם יכולים לפעול בצורה משמעותית הרבה יותר.

בדיווח שפורסם בעיתון "ניו יורק טיימס" לפני כ-10 ימים, אנשי מודיעין אמריקאיים העריכו בתחילת כהונתו של ממשל טראמפ כי משטרו של קים ג'ונג און אמנם ייצר פצצת אטום, אבל יש זמן - עד ארבע שנים - להאט או לעצור את פיתוח הטיל שמסוגל לפגוע בערים אמריקאיות באמצעות ראש נפץ גרעיני. 
 
לדבריהם, למנהיג הצפון קוריאני יש הרבה בעיות מבית, מה שנותן לנשיא טראמפ הרבה זמן לבחון אפשרות של משא ומתן או צעדי נגד. אחד הגורמים שהשתתף בהערכות המצב בתחילת כהונת טראמפ, אמר כי האומדנים היו שקים לא יוכל לפגוע בארצות הברית לפני 2020, או אפילו 2022. 
 
ההערכה של המומחים התבססה, בין היתר, על כך שמרבית הניסויים בטילים לטווח בינוני שביצעה פיונגיאנג נכשלו. בנוסף, למרות שקוריאה הצפונית ביצעה חמישה פיצוצים תת קרקעיים של פצצות אטום, בארצות הברית הערכו שהיא עדיין נמצא במרחק של שנים מפיצוח פצצת מימן, הנחשבת ליותר עוצמתית. 
 
אלא שתוך חודשים, הערכות האלה התבררו כלא רלוונטיות. מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן, הכניס המשטר הרודני של קים טכנולוגיית טילים חדשה, במהירות שהפתיעה גם את גורמי המודיעין האמריקאיים. התוצאה היתה סדרת ניסויים שהדגימו את היכולות של הטילים החדשים. 
 
גם יועצו של טראמפ לביטחון לאומי, הרב מקמאסטר, אמר כי "המירוץ של קים ג'ונג און לקו הסיום היה יותר מהיר ולוח הזמנים היה הרבה יותר מכווץ ממה שאנשים האמינו".