רמטכ"ל צבא טורקיה אמר הכריז היום (שבת) כי בשעה חמש בערב, שעון מקומי, צבאו החל במבצע בסוריה, שזכה לשם "ענף הזית". סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה כי לפני התחלת המבצע, הוא התקשר לעמיתיו הרוסי והאמריקאי לפני התחלת המבצע. מדיווחים של כתבים במקום עולה כי המתקפות הטורקיות כוונו נגד מוצב צבאי של היחידות הכורדיות בחטיבה 135, בסמוך לעפרין. עוד נטען בסוכנות הידיעות "רויטרס" כי צבא סוריה החופשית החל לתמוך בטורקים.
משרד החוץ הרוסי ביקש מטורקיה להתאפק, אך ראש הממשלה ארדואן אמר כי "הפעילות במבצע הצבאי תימשך, עד שנגיע לגבול העיראקי". רוסיה הביעה דאגה מהתקיפות הטורקיות, ואף הודיעה על הסגת כוחותיה מהאזור, הסמוך לצפון סוריה. על פי דיווח בסוכנות הידיעות RIA, מחוקקים רוסים הציעו עזרה לסוריה בתחום הדיפלומטי, וידרשו מהאו"ם להורות לטורקיה לעצור את המבצע הצבאי. 
בנוסף, מקור כורדי אמר כי שלושה מטוסי קרב טורקים מסוג F16 ביצעו גיחות ותקפו יעדין בעפרין וחאלב. עוד דווח כי יחידת ההגנה על העם הכורדי מנעו כניסתם ויציאתם של אזרחים בחלאב. פקיד בכיר במנהל האזרחי של עפרין אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "התקיפה הטורקית פוגעת באזורי מגורים".

בתוך כך, כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד דיווחו כי הצבא הסורי השיג שליטה מלאה על שדה התעופה הצבאי אבו א-זוהור שבמחוז אידליב, זאת בתום קרבות ממושכים עם ג'בהת א-נוסרה וארגוני מורדים נוספים.