"סביר להניח" שצרפת הייתה מצביעה לעזוב את האיחוד האירופי אם הייתה עורכת משאל עם על הסוגיה, כך אמר הנשיא עמנואל מקרון בראיון ששודר היום (ראשון). הנשיא הצרפתי אמר כי "תמיד יש סיכון" במשאלים כמו זה שערכה בריטניה ב-2016, כאשר שואלים את הציבור "'כן' או 'לא' בנושא מאוד מסובך". כאשר נשאל בראיון ל-BBC האם משאל עם בצרפת היה יכול להסתיים בתוצאה זהה, מקרון אמר: "כן, סביר להניח. ככל הנראה בהקשר דומה. אבל ההקשר שלנו הוא מאוד שונה אז אני לא רוצה להמר על זה".  
מקרון, תומך נלהב של האיחוד האירופי, הוסיף כי הוא יילחם "קשה מאוד" להשאיר את צרפת בגוש אם ייערך משאל עם על חברות בו. הוא הוסיף: "זו טעות כאשר אתה פשוט שואל 'כן' או 'לא', כאשר אתה לא שואל אנשים איך לשפר את המצב ומסביר איך לשפר אותו". הנשיא הצרפתי הציג את פרשנותו לברקזיט, החלטת בריטניה לצאת מהאיחוד האירופי. "הבנתי היא שמעמד הביניים ומעמד הפועלים, ובמיוחד הקשישים במדינה, החליטו שהעשורים האחרונים לא היו לטובתם", אמר. "והשינויים שנגרמו על ידי האיחוד האירופי והגלובליזציה - עבורי זה היה שילוב של שניהם- לא היו לטובתם".

מקרון הוסיף: "שנית, אני חושב שאחת הסיבות הייתה ארגון של האיחוד האירופי שהלך רחוק מדי מבחינת חופש ללא התלכדות. לעבר שוק חופשי ללא כללים וללא התכנסות". כזכור, בריטניה הצביעה במפתיע לצאת מהאיחוד האירופי ב-2016 במשאל עם שהוביל להתפטרות ראש הממשלה דאז דייויד קמרון. לונדון והאיחוד האירופי מנהלים מאז מו"מ מתוח על התנאים שבהם תעזוב הממלכה את הגוש.  


ברקזיט. צילום: רויטרס
ברקזיט. צילום: רויטרס