סוכנות הידיעות הלבנונית הודיעה היום (שלישי) כי טורקיה הסגירה לכוחות הביטחון בביירות חשוד בניסיון ההתנקשות הכושל בבכיר בארגון חמאס בצידון, זאת לאחר שגורמים במדינה ובארגון הטרור ייחסו לישראל, ולמוסד באופן ספציפי, את האחריות לאירוע. 



על פי הדיווח, החשוד נעצר בטורקיה והועבר בטיסה לשדה התעופה ביירות. החשוד הוא אחמד ביתייה, והוא נעצר בחשד למעורבות בניסיון ההתנקשות בבכיר החמאס מוחמד חמדאן (אבו חמזה) בדרום לבנון.



כזכור, חמדאן, אחיו של אוסאמה חמדאן, נפצע בפיצוץ שאירע ביום ראשון שעבר במכונית הב.מ.וו שלו. מקור ביטחוני בעיר מסר כי הרכב היה ממולכד, והוא התפוצץ ברגע ש"אבו חמזה" פתח את הדלת.



הנייה. האשים את המוסד. צילום: רשתות ערביות
הנייה. האשים את המוסד. צילום: רשתות ערביות



רק אתמול כלי התקשורת בלבנון טענו כי החקירה של ניסיון החיסול מוכיחה כי המוסד הוא העומד מאחורי המעשה. לפי הדיווח של ערוץ אל מיאדין, המוסד הפעיל חוליה של שלושה אנשים, שני גברים ואישה וגם השומר לדבריהם היה מעורב באירוע וכעת הוא עצור.



מי שקיבל השראה מהדיווחים הללו הוא ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, שטען אף הוא הבוקר כי המוסד עומד מאחורי המעשה. לטענתו, הוא "מגנה את הפשע בצידון, שניסה לפגוע באחד מאנשי חמאס. זוהי תוקפנות נגד חמאס ונגד לבנון. המוסד הישראלי הוא האחראי לפשע הזה".