נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (חמישי) בשיחה עם כתבים בבית הלבן כי הוא "מוכן להעיד תחת שבועה בנושא חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016". טראמפ הוסיף: "אני מצפה לזה". המשפט, שנאמר לכתבים לפני יציאתו לפורום הכלכלי בדאבוס, מגיע לאחר תקופה ארוכה שבה הועלו השערות רבות שתהו האם הוא ישיב לשאלות של החוקר המיוחד. על פי הדיווחים, מולר עצמו תהה האם הנשיא יסכל את קיום החקירה. 



הוא אמר כי יהיה מוכן "להשיב לשאלות תחת שבועה", אך רק לאחר שישאל האם הילארי קלינטון, יריבתו בקמפיין הבחירות, העידה אף היא תחת שבועה בפני ה-FBI. קלינטון העידה מיוזמתה בפני סוכנות הביון ביולי 2016, כשנחקרה על שימוש שעשתה בכתובת דואר אלקטרוני פרטית, בזמן שכיהנה כמזכירת המדינה. 



במסגרת הבדיקה שמתקיימת מזה כשנה, נחקרו עד כה בכירים רבים בממשל ובחברות בינלאומיות. בין היתר, פייסבוק, טוויטר, יוטיוב וגוגל נתבקשו למסור נתונים אודות המעורבות שהורגשה בפלטפורמות שלהן. בין הנתונים שהוצגו, היתה העובדה כי כ-126 מיליון אמריקאים נחשפו לתעמולה הרוסית בפייסבוק, בתקופה שלפני הבחירות לנשיאות. עוד נתון שפורסם הוא כי בטוויטר נמצאו אלפי חשבונות שפרסמו באופן קבוע מידע התומך ברוסיה, וכמה מאות נוספים הם חשבונות "בוט", המופעלים על ידי מערכות מחשב, נמצאו כקשורים לקרמלין.

טוויטר, אילוסטרציה. צילום: getty images

בנובמבר האחרון, טראמפ נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשולי הוועידה הכלכלית בוויטנאם. "הוא (פוטין) אמר שהוא לא התערב בבחירות שלנו, הוא לא עשה את מה שאומרים שהוא עשה", הצהיר טראמפ במהלך דברים שנשא בפני כתבים לפני שיצא להאנוי, שתהיה התחנה הלפני האחרונה שלו במסע באסיה. 
"בכל פעם שהוא רואה אותי הוא אומר שהוא לא עשה את זה, ואני מאמין, אני באמת מאמין כשהוא אומר לי שהוא מתכוון לדבריו", הוסיף טראמפ, שטען גם כי מקבילו הרוסי "נעלב מאוד כשהוא שומע את ההאשמות נגדו".
"יש לי מערכת יחסים טובה עם רוסיה וזה דבר גדול, אך המחסום הדמוקרטי המלאכותי הזה מפריע לי", אמר המנהיג האמריקאי לעיתונאים, והצהיר: "אנשים ימותו בגלל זה". 
עם זאת, יום למחר הוא זגזג ושינה את דעתו. יממה לאחר הפגישה עם פוטין, הוא אמר כי הוא "מסכים עם הערכת גורמי המודיעין האמריקאים, לפיהם רוסיה אכן פעלה להטיית הבחירות".